تبریز- رئیس کمیسیون اجتماعی از مجلس از ارسال نامه به دستگاه ها برای پاسخگویی در زمینه چگونگی اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان خبرداد.

قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ابلاغ شد/ سازمان بازرسی پاسخگو باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان در مجلس، سلمان خدادادی درباره نحوه اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: اعضاء کمیسیون اجتماعی در حال حاضر نمی توانند آماری را از وزارتخانه های مربوطه درخصوص اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان کسب کنند.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت براجرای قانون وظیفه دستگاه هایی همچون سازمان بازرسی کل کشور است، افزود: سازمان بازرسی کل کشور یا دیوان محاسبات باید اعلام کنند که از زمان ابلاغ و اجرای این قانون به دستگاه ها تاکنون چند نفر از بازنشستگان پس از طی دور فعالیت خود از سیستم خارج شده و مجدد به کار گیری نشدند.

وی با اشاره به اینکه ابهامی درقانون منع به کارگیری بازنشستگان که در اردیبهشت ماه سال جاری مصوب شد وجود داشت، تصریح کرد: با استفاده از استفساریه ای در جلسه چندی پیش کمیسیون اجتماعی این ابهام برطرف و قانون شفاف شد، یعنی تاکید شد که منظور از بازنشستگان در اجرای این قانون چه افرادی بوده و درچه نهادها و دستگاه هایی اجازه به کارگیری این افراد  وجود ندارد.

خدادادی با بیان اینکه در این قانون استثناهایی نیز در نظرگرفته شده است، گفت: به عنوان مثال موارد استثنا شامل پرسنل وزارت اطلاعات و نیروهای انتظامی و نظامی هستند، البته تا پیش از این مشخص نبود که استثناها شامل چه گروهی بوده و در کدام دستگاه ها و نهادها می توانند مشغول به کار شوند؛ اما در استفساریه فوق الذکر مشخص شد که این افراد تنها در دستگاه ها و سازمان قبلی خود می توانند به کار گرفته شوند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه طبق مصوبه ای درمجلس مقامات بازنشسته می توانند دوباره مشغول به کارشوند، افزود: مقامات شامل ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند و اسامی آنها دراین ماده مشخص شده است، اما دراین قانون معلوم نبود که آیا از این افراد درهر دستگاه و نهادی می توان استفاده کرد؛ به عنوان مثال فردی درگذشته استاندار بوده اما در حال حاضر بازنشسته شده است، آیا می توان ازاین فرد در هر دستگاهی استفاده کرد.

وی ادامه داد: طبق برخی تغییرات به وجود آمده مقرر شد که مقامات در پستی که  بازنشسته شدند می توانند مجدد به کارگرفته شوند.

خدادادی از ارسال نامه خود به دستگاه ها مبنی بر اقدامات مسئولان در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان خبرداد و گفت: در این نامه تاکید شده که مسئولان باید پاسخ دهند اززمان اجرای قانون تا کنون چند نفربازنشسته برکنار شدند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان بازرسی باید با دستگاه های خاطی در عدم اجرای این قانون برخورد کند زیرا هیچ گونه نقطه ابهامی در این قانون نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.