اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به هند، چین و ژاپن، مدیران ۴۵ شرکت ایرانی از بخش‌خصوصی وی را همراهی می‌کنند.

هند، چین و ژاپن مقاصد سومین سفر دوره‌ای ظریف و ۴۵ مدیر ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قرار است محمدجواد ظریف از روز شنبه ۱۳ آذرماه، سفر دوره‌ای خود را به کشورهای هند، چین و ژاپن آغاز کند که هیات اقتصادی از اتاق ایران نیز، وی را همراهی می‌کنند.

بنابر این گزارش، سرپرستی هیات اقتصادی برعهده غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است و نمایندگانی از بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، تجاری، کشاورزی در قالب یک تیم ۴۵ نفره در این سفر حضور دارند. قرار است در سه کشور یادشده، همایش تجاری مشترک میان تجار ایرانی و فعالان اقتصادی هند، چین و ژاپن برگزار شود و دیدارهای رو در رو نیز در دستور کار هیات اقتصادی اتاق ایران است.

پیش از این، ظریف در سفر به اروپا و آمریکای لاتین، هیات اقتصادی از فعالان بخش‌خصوصی را همراه خود داشت و آنها با طرف‌های خود در زمینه همکاری‌های دوجانبه رایزنی کردند. وزیر امور خارجه کشورمان خردادماه امسال به همراه هیات ۶۰ نفره سیاسی و اقتصادی به چهار کشور اروپایی لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی سفر کرد.

توسعه مناسبات و روابط سیاسی، اقتصادی و پارلمانی در دوران جدید پس از اجرای برجام، محور مذاکرات و دیدارهای ظریف با مقام های سیاسی این کشورها در شمال و شرق این قاره بود.

همچنین ظریف در سفر ۶ روزه خود در مردادماه امسال که نخستین مسافرت وزیر خارجه دولت یازدهم به آمریکای لاتین محسوب شد، هیأتی متشکل از ۱۲۰ نفر از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی بخش های خصوصی و دولتی را همراه داشت و از کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا بازدید و راه های توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف را بررسی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.