بجنورد-امام جمعه بجنورد گفت: با توجه به فرصت ایجاد شده برای حضور دانشجویان در تریبون های نمازجمعه، باید از نقدهای غیرمنصفانه پرهیزشود.

دانشجویان برای حضور در تریبون های نمازجمعه باید از نقدهای غیرمنصفانه پرهیز کنند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه بجنورد با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهارداشت: با توجه به اینکه فرصتی برای حضور دانشجویان در تریبون های نمازجمعه در شهرستان ها ایجاد شده ، بنابراین باید آنان نقدهای ملایم و برپایه منطق و استدلال داشته باشند و خدمات دولت را نیز بازگو کنند.
وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند، افزود: دانشجویان از انتقادهای غیر منصفانه و بی انصافی در بیان امور پرهیزکنند.
یعقوبی ادامه داد: براساس سخنان مقام معظم رهبری، کار اساسی دانشگاه ها تربیت نیروی جوان و انقلابی است.
وی با اشاره به ۱۲ آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی، یادآورشد: قانون اساسی جمهوری اسلامی کامل ترین و جامع ترین قانون بوده که آزادی بیان از مفاد آن است.
یعقوبی با اشاره به لغو سخنرانی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مشهد و ایجاد حواشی پس از آن، خاطرنشان کرد: این نماینده در فضای مجازی در خصوص نقض آزادی بیان از سوی بنده اظهاراتی کرده است.
وی یادآورشد: آزادی بیان این نیست که عده خاصی دم از آزادی بیان بزنند و آشوب و اعتراض کنند  که در تریبون نماز جمعه، فلانی به آزادی بیان و لغو سخنرانی به هر دلیلی انتقاد کرده است.
وی با بیان اینکه انتشار این سخنان از سوی این نماینده، خود زیر پا گذاشتن آزادی بیان است، افزود: امام جمعه حکم دارد که مردم را آگاهی بخشی و بصیرت افزایی کرده و مسائل جاری را مطرح کند و در این میان عده ای آشوب کنند که چرا امام جمعه اعتراض کرده است.
یعقوبی با تاکید بر اینکه از سخنان خود عقب نشینی نمی کنیم و ما از راست قامتان جاودانه تاریخ بوده، هستیم و خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نوشتن نامه از سوی این آقا در فضای مجازی خطاب به رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشورنشانگر این است که یا وی قانون شناس نیست و به کار مسلط نبوده یا به عمد خواسته جایگاه این پایگاه را کوچک برشمارد.
وی با بیان اینکه این نماینده آداب نامه نگاری را نمی داند، گفت: این نامه باید خطاب به رهبر انقلاب نوشته می شد زیرا ایشان مسئول مافوق بنده هستند و نماینده ولی فقیه از سوی ایشان انتخاب می شود.
یعقوبی با اشاره به اینکه در این نامه بیان شده که تعداد بسیاری عالم برای این سمت در کشور داریم، ادامه داد: این سخنان نشان می دهد که بر مسائل قانونی اشراف ندارید زیرا در آن زمان که بنده قانون شناس بودم، شما بالغ هم نبودید.
وی با بیان اینکه بنده بیش از ۱۰۰ مقاله و هشت کتاب نگارش کرده و مدیریت اجتماعی و سیاسی کرده ام و چشم و گوش بسته برای این منسب انتخاب نشده ام، خاطرنشان کرد: بنده از سوی رهبر انقلاب با عنوان آراسته به علم و ادب برای نمایندگی ولی فقیه در استان انتخاب شده ام.
یعقوبی یادآورشد: نمی خواهد شما برای معظم له تعیین و تکلیف کنید زیرا ایشان خود برای همه تعیین تکلیف کرده و تکلیف شما را هم یک روزی تعیین می کنند.
وی با اشاره به دهه وقف، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون مسائل موقوفه کمرنگ شده است، باید تلاش شود تا از طریق وقف های مشارکتی در حوزه های ازدواج جوانان، حوزه علمیه، ساخت زائر سرا، خوابگاه دانشجویی ورود یابیم.
یعقوبی با ذکر اینکه وقف صدقه جاریه است، یادآورشد: وقف فقط اطعام شکمی نیست بلکه می توان در حوزه اطعام فرهنگی نیز متناسب با توانایی خود وقف کرد.
وی با اشاره به ساخت زائر سرا در مشهد مقدس برای استفاده مردم این استان، گفت: زائر سرا با محوریت نماینده ولی فقیه و کمک مردم ساخته می شود که هم اکنون هیات امنا، مدیرعامل و بازرس آن نیز مشخص شده است.
یعقوبی با بیان اینکه زمین این زائر سرا در نزدیکی حرم مطهر بوده و با آن فقط شش دقیقه فاصله دارد، یادآورشد: به منظور کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن باید ۲۰ میلیارد ریال در حساب پول باشد در این راستا نیازمند مساعدت مردم هستیم.
وی با بیان اینکه ساخت این زائر سرا حدود ۸۰ میلیارد ریال هزینه دارد، یادآورشد: برای ساخت این مجموعه دلمان به کمک مسئولان گرم نبوده ، امیدواریم مردم در این طرح با عنوان خشت های آسمانی بیش از پیش ورود یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.