زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دانشجو و دانشگاه نباید دچار تعصبات قومی و مذهبی شود؛ فضای دانشگاه باید به نحو سالم مدیریت شود؛ شما دانشجویان امروز وظیفه مند هستید نکات مثبت و منفی برجام را مورد نقد و بررسی قرار دهید؛ دانشگاه محل گفتمان، تبادل نظر و محل بازگو کردن دیدگاه ها است.

دانشگاه‌ها نباید محل تاخت و تاز احزاب وجناح ها شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در خطبه های این هفته شهرستان زاهدان بیان داشت: دانشجویان با افزایش معنویت، وزن نظام خودشان را بالا ببرند؛ جنبش دانشجویی به عنوان یک ذخیره و سرمایه به حساب می آید؛ همچنین باید مراقب بود تا جنبش دانشجویی دستخوش فضاهای سیاسی نشود و تحت نفوذ بیگانگان قرار نگیرد؛ دانشجویان مصلحت نظام را می طلبند بنابراین انتقادات آنان را دولتمردان برای شناخت مطالبات واقعی جامعه بدانند و فضای دانشگاه غیر از فضای عادی جامعه است، از جمله جملات کلیدی مقام معظم رهبری نسبت به دانشجو و دانشگاه است.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر دانشجویان در مقابل نفوذی های داخلی و خارجی دشمن بتوانند از انقلاب اسلامی پاسداری کنند به طور قطع در جهان تبدیل به یک الگو خواهند شد.   امام جمعه زاهدان به بیان نکاتی از مقام معظم رهبری در مورد دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای در یکی از سخنرانی های خودشان فرمودند که دانشجویان به اقتضای سن و سالشان از نعمت جنبش دانشجویی برخوردار هستند، امروز دانشجویان دیگر کشورهای اسلامی و حتی اروپایی ها در موضوع حجاب و آزادی خواهی از دانشجویان ایران  تقلید می کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانشگاه‌ها نباید محل تاخت وتاز احزاب وجناح ها شود بخصوص دراستانه انتخاب به جای سخنرانی‌ها، باید میز گفتگو و مذاکره جایگزین آن در دانشگاه‌ها شود نه اینکه فقط از یک جریان وازیک جناح دعوت شود باید از هر دو طیف همزمان باشند تا دانشجو سخن برتر را تشخیص دهد.

  آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد : دانشجو و دانشگاه نباید دچار تعصبات قومی و مذهبی شود؛ فضای دانشگاه باید به نحو سالم مدیریت شود؛ شما دانشجویان امروز وظیفه مند هستید نکات مثبت و منفی برجام را مورد نقد و بررسی قرار دهید؛ دانشگاه محل گفتمان، تبادل نظر و محل بازگو کردن دیدگاه ها است.آیت الله سلیمانی گفت: دانشجوی زیرک فراجناحی، فرامذهبی و فرا قومیتی به مسائل و موضوعات اطراف خود می نگرد. نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دانشجو باید در مسیر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی بدون هر گونه تعصب در جامعه حرکت کند. عضو خبرگان رهبری با گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری(ع) افزود: بزرگترین ثمره امام حسن عسکری فرزند او ، مهدی موعود است که جهان منتظر آن مصلح بزرگ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.