یزد- مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر گفت: بیش از چهار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی و یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان میبد در نیمه نخست امسال پرداخت شد.

پنج میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و کارگشایی به مددجویان اشکذری پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا خلیلی اظهارداشت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به جای پرداخت کمک های بلاعوض از جمله رویکردهای اصلی کمیته امداد در خوداتکایی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت است.

وی افزود: مددجویان معیشت بگیر، فرزندان مددجوی مورد حمایت و مددجویان تک و چند خدمتی گروه هدفی هستند که از خدمات اشتغال و خودکفایی بهره مند می شوند.

خلیلی با بیان اینکه هم اکنون بیش از دوهزار و۱۰۴ خانوار،تحت پوشش طرح های خودکفایی این نهاد هستند، تصریح کرد: تعداد۳۲ مددجوی تحت حمایت  با دریافت تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع صندوق اشتغال نیازمندان و منابع قرض الحسنه بانکی در طرح های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان افزایی) و کارانگیزی در زمینه های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و خدمات مشغول فعالیت شدند .

مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر با بیان اینکه برای افزایش درآمد و پایداری طرح های ایجاد شده، نظارت فنی و تخصصی بر طرح های اشتغال و خودکفایی توسط ناظران فنی این نهاد انجام می شود، گفت: انجام اقدامات ترویجی و آموزشی و سایر اقدامات لازم در جهت ترغیب مددجویان برای بیمه دام، طیور، آبزیان و محصولات کشاورزی و سایر بیمه ها به منظور حفاظت از سرمایه طرح های اشتغال و خودکفایی و پایدار سازی مشاغل همواره مورد تاکید این نهاد بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمند سازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزشهای فنی و حرفه ای و اعطای وام خدمات از جمله اهداف اصلی کمیته امداد است.

خلیلی همچنین با اشاره به تاثیر پرداخت وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان، افزود: تعداد ۵۳ مددجوی تحت حمایت با دریافت وام قرض الحسنه کارگشایی در نیمه نخست امسال نسبت به رفع گوشه ای از مشکلات خود در زمینه های معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل فرزندان اقدام کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.