رئیس‌جمهور عراق در دیدار با نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش بر توانایی کشورش برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای تأکید کرد.

فؤاد معصوم: عراق می‌تواند به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شود

«فؤاد معصوم» رئیس‌جمهور عراق در دیدار با «برت مک گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، بر توانایی عراق برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای تأکید کرد.

معصوم در این دیدار گفت: عراق این توانایی را دارد که در مدتی کوتاه به قدرتی پیشرو و قابل اطمینان برای گسترش صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه تبدیل شود.

وی درباره بازسازی عراق پس از آزادسازی مناطق باقیمانده از چنگ گروه‌های تروریستی گفت: بازسازی موصل و دیگر مناطق آزادشده از دست داعش و تحقق آشتی داخلی، استراتژی است که از کوچکترین واحدهای اداری آغاز و تا  سطح ملی پیگیری می‌شود تا تضمین لازم برای تجدید حیات و شکوفایی مناطق آزاد شده در همه زمینه‌ها فراهم شود.

مک گورک در این دیدار نتایج تماس‌ها و مذاکرات خویش را به اطلاع رئیس‌جمهور عراق رساند و بر حمایت ایالات متحده از عراق تأکید کرد.

مطابق اطلاعیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق در این دیدار، علاوه بر بررسی وضعیت نبرد علیه تروریسم در عراق، اوضاع امنیتی، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد بحث قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.