قم- یکی از مراجع تقلید از مسئولان و دغدغه‌مندان عرصه مهدویت خواست تا در راستای تشریح مسائل مربوط به مهدویت برای مردم به ویژه جوانان اقدام کرده و این مسائل را برای آنان جا بیندازند.

مسائل مربوط به مهدویت برای جوانان تشریح شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی تشکل‌های مهدوی، با بیان اینکه ستاد تشکل‌های مهدوی از زمان تأسیس تاکنون برکات زیادی برای جامعه داشته، گفت: ائمه(ع) همواره بر این نکته تأکید کرده‌اند که امام زمان(عج) مردم را از حیرت و سرگردانی نجات می‌دهد؛ پس لازم است در این زمان برای نجات مردم از تحیر و سرگردانی، با انجام فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و ... امام زمان(عج) را به آنان بشناسانیم و آنان را به امام زمان(عج) نزدیکتر کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه ۱۵ و ۱۶ سوره تکویر، عنوان کرد: بر اساس روایتی از امام باقر(ع) مراد از ستاره پنهان در آیات «فَلاَ اُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ* الْجَوَارِ الْکُنَّسِ» وجود امام زمان(عج) است که مردم از پنهان بودن وی حیران هستند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی همچنین با بیان برخی از ویژگی‌های امام زمان(عج) در زمان ظهور اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) فرموده است : «نهمین فرزند برادر من حسین(ع) پس از غیبتی طولانی در حالی ظهور می‌کند که ظاهرش ظاهر جوانی است که به ۴۰ سال نرسیده است.»

وی ادامه داد: جوان ماندن فردی پس از هزاران سال عمر، از نشانه های قدرت الهی است، خداوند هر چه که بخواهد را می‌تواند انجام دهد.

این مرجع تقلید جوان ماندن امام زمان(عج) پس از عمری طولانی را امری آسان و ممکن برای خداوند دانست و گفت: همان خدائی که قدرت این را داشت که حضرت یونس را در صورتی که بخشیده نمی‌شد، تا روز قیامت در شکم نهنگ زنده نگه دارد، اکنون نیز می‌تواند فردی را هزاران سال زنده و جوان نگه دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: در بعضی از زیارتنامه های مربوط به امام زمان(عج) عنوان شده است که وجود ایشان مظهر قدرت الهی است؛ در حقیقت خداوند می خواهد قدرت خویش را در وجود حضرت مهدی(عج) نمایان سازد.

وی در بخش پایانی سخنانش از مسئولان و دغدغه‌مندان عرصه مهدویت خواست تا در راستای تشریح مسائل مربوط به مهدویت برای مردم به ویژه جوانان اقدام کرده و این مسائل را برای آنان جا بیندازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.