شهرکرد-در همایش ملی یاوران وقف طی مراسمی از اطلاع رسانی روزنامه قدس و همچنین پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین و همچنین خبرنگاران این رسانه و سایر رسانه های چهار محال و بختیاری تجلیل بعمل آمد.

روزنامه قدس و پایگاه خبری تحلیلی  قدس آنلاین مورد تجلیل قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری صبح امروز در همایش ملی یاوران وقف گفت: هدف از تشکیل این نشست تجلیل و قدردانی از کسانی است که در راه اعتلای دین و گسترش فرهنگ وقف چه بصورت نوشتاری-گفتاری و چه به صورت مادی گام برمیدارند.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی افزود: یکی از اقدامات اداره اوقاف تغییر نیات وقفیاتی است که در گذشته کاربرد داشته اند و در حال حاضر دیگر مصرفی ندارندو درآمد حاصل از این موقوفات در موارد لازم صرف می شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۳۰ مورد وقف جدید داشته ایم که این وقفیات شامل ساختمان مسکونی و مغازه های تجاری می شود که نسبت به مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه گفت: سازمان اوقاف طرحی تحت عنوان وقف مشارکتی راه اندازی کرده است که در این طرح اوراقی در شعب بانک ملی از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به بالا توزیع می شود تا کسانی که بزاعت مالی زیادی ندارند بتوانند در امر خداپسندانه وقف مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: نیاز امروز وقف در جامعه قرآن است و باید شرایطی مهیا شود تا به این مهم بیشتر پرداخته شود و قرآن این کلام الهی باید جایگاه والایی در کل جامعه و بین همه اقشار مردم داشته باشد.

مدیر کل اوقاف استان در خصوص تعدادی از وقفیات جدید گفت: در سال جاری سرهنگ پاسدار شهریار حیدری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان یک دستگاه آپارتمان به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان، خانم لطفی پور یک ساختمان ۳ طبقه به نیت کمک به ایتام، مادر یکی از شهدای بزرگوار یک ساختمان دو طبقه به نیت قرآن و آقای دفتری یک باب مغازه تجاری وقف کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در ادامه این همایش گفت: مردم باید نگاه خیر مدارانه داشته باشند و حیات خود را به خیر بگذرانند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: صدقه، موقوفات، کتاب، فرزند صالح و اعمال نیک باعث ماندگار شدن یاد انسان ها در ذهن و یاد مردم می شود.

حجت الاسلام نکونام در ادامه در خصوص فضای مساجد و امامزادگان گفت:در حال حاضر فضا سازی مساجد و امامزادگان هم از لحاظ نظافت و هم از لحاظ رفاهی در وضعیت کاملا مطلوبی نیستند و باید    فضایی در مساجد و امامزادگان ایجاد شود تا هم از نظر نظافت و هم از نظر فضای تفریحی و رفاهی محیط مناسبی را برای مردم فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: واقفین مجموعه ای هستند که همه در خدمت یک هدف، یعنی تقویت احکام دین خدا گام برمیدارند.

شایان ذکر است: در پایان این همایش از  هومن نجاتی خبرنگار روزنامه قدس، پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین و همچنین از تعدادی از واقفان مطرح و دیگر خبرنگاران جراید و مطبوعات تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.