مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از سیستم آموزشی کشور گفت: نظام آموزشی به تفاوت های فرهنگی و امکاناتی مناطق مختلف توجهی ندارد.

آموزش باید متناسب با شرایط فرهنگی منطقه تعریف شود/وضعیت نمازخانه مدارس نامناسب است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و معاونان و مدیران نواحی مشهد در محل دفتر امام‌جمعه با اشاره به اینکه سیستم آموزشی کشور ما چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ آموزشی دارای نقص است، خاطرنشان کرد: یک دانش آموز در دورترین روستاهای کشور با کمترین امکانات باید به سوالاتی پاسخ دهد که یک دانش آموز در بهترین شرایط مدارس کلانشهرها پاسخ می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مساله یک برنامه ریزی بومی و محلی نیاز دارد تا در هر منطقه ای آموزش ها براساس فعالیت های فرهنگی آن منطقه متناسب باشد.

وی تاکید کرد: شرایط در هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است مثلاً نیشابور از نظر فرهنگ و آموزش قابل‌مقایسه با نقاط دیگر استان نیست.

آیت الله علم الهدی وضعیت نمازخانه های استان را نامناسب ارزیابی و اظهار کرد: شکل گیری طرح مشارکتی میان مسجد و مدرسه با همکاری و تعامل امور مساجد استان می توان این مشکل را برطرف کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.