شهرکرد-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: به دلیل آسیب پذیری بیشتر حیات وحش، از نیمه دوم آذرماه اقدامات حفاظتی درمناطق حفاظت شده استان تشدید خواهد شد.

اقدامات حفاظتی در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری تشدید می شود

به گزارش قدس آنلاین، شهرام احمدی فارسانی ظهر امروز گفت: از آنجایی که در روزهای پایانی پاییز حیات وحش در معرض آسیب پذیری بیشتری از سوی شکارچیان هستند، افزایش مراقبت و ضریب حفاظتی در مناطق تحت مدیریت استان اجتناب ناپذیر است.

وی روزهای پایانی پاییز و روزهای آغازین زمستان را فصل سرمستی وحوش عنوان کرد و اظهار داشت: این فصل و اردیبهشت ماه معمولاً مهمترین فصل آسیب پذیری حیوانات از سوی شکارچیان و متخلفان محیط زیست به شمار می رود.

احمدی فارسانی تصریح کرد: در این فصل گونه هایی مانند قوچ و میش وحشی از مخفیگاه و مناطق دور از دسترس خود خارج می‌شوند و باتوجه به کاهش هوشیاریشان، ضریب مراقبت‌ از خودشان پایین آمده و به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند.

 احمدی اذعان کرد: با سرد شدن هوا، علاوه بر دلیل یاد شده، کمبود علوفه در ارتفاعات نیز دلیلی برای نزدیک شدن حیات وحش به روستاها، باغات و زمینهای کشاورزی و جاده ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر لزوم آگاهی رسانی به مردم، خصوصا جوامع محلی حاشیه مناطق حفاظت شده از مردم استان درخواست کرد که هنگام مشاهده حیات‌وحش در نزدیکی محل زندگی و مناطق پرخطر و یا مواجهه با شکارچیان یا متخلفان محیط زیست سریعاً با ادارات حفاظت محیط‌ زیست تماس بگیرند و محیط‌بانان را در انجام وظایف و مأموریت‌های‌شان یاری کنند.

وی از سازمانهای مردم نهاد و دوستداران محیط‌ زیست خواست که همچون گذشته با گفتگو و بیان تبعات قانون گریزی، کشتار و نابودی حیات وحش و تنوع زیستی این اداره کل را در انجام وظایف خود یاری رسانند.

احمدی ضمن برشمردن تمهیدات متعددی که برای حفاظت از حیات وحش از سوی این سازمان در نظر گرفته می شود اذعان داشت: بالا بردن ضریب امنیت فیزیکی، تشکیل اکیپ گشت سیار و شبانه، افزایش و تمرکز نیروهای یگان در مناطق حساس، افزایش تجهیزات انفردای محیط بانان و... از مهمترین اقدامات در راستای حفاظت حیات وحش در این فصل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.