وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری دهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت گفت: هیچ جامعه‌ای عاری از اشکال نیست و بیان واقعیت‌های تلخ، با قصد اصلاح، بیانگر تعهد، دلسوزی و دغدغه‌مندی هنرمند است و هنرمند متعهد با بیان تلخی‌ها، در جست‌ وجوی شیرین ‌کردن کام جامعه است.

هنرمند متعهد در جست‌ وجوی شیرین ‌کردن کام جامعه است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا، در پیام سیدرضا صالحی امیری که روز شنبه انتشار یافته، آمده است: در روزگار ما، سینما یکی از زبان‌های بیان فرهنگ و واقعیت‌های نهفته‌ آن است و در این میان، سینمای مستند به ‌دلیل گستردگی و تنوع موجود در آن، جایگاهی ویژه و ممتاز دارد.  
«فیلم مستند صرفاً گزارشگر واقعیت نیست بلکه کاشف حقیقت از درون لایه‌های درهم ‌تنیده‌ی واقعیت بوده و این حقیقت‌جویی، وجه بارز آن محسوب می‌شود.» 
در این پیام تصریح شده است: فیلم مستند در پیِ آگاهی‌بخشی به جامعه است و تمنای آگاهی، وجه برجسته جوامع پویا و زنده است. فرهنگ کهن و دیرپای ایران عزیز که از چشمه‌ زلال معارف اسلامی و دینی سرشار و سیراب است، رسالتی سنگین را بر دوش هنرمندان به‌ویژه سینماگران قرار داده تا با بهره‌گیری از عنصر خلاقیت، با زبان هنر، به فرهنگ و تاریخ این سرزمین عمق ببخشند و آینه شفاف جامعه خود باشند.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌افزاید: مسلماً هیچ جامعه‌ای عاری از اشکال نیست و بیان واقعیت‌های تلخ، با قصد اصلاح و تلاش برای رفع آن، بیانگر تعهد، دلسوزی و دغدغه‌مندی هنرمند است و هنرمند متعهد با بیان تلخی‌ها، در جست‌وجوی شیرین‌کردن کام جامعه است.  
صالحی امیری ادامه می دهد: جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» که اینک دهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، با همت و هنر سینماگران این مرز و بوم، توانسته به جایگاهی مؤثر و معتبر در منطقه و جهان دست یابد.  
«ضمن قدردانی از جامعه‌ فهیم و فرهیخته‌ مستندسازان و سپاس از تلاش آنان در به تصویر کشیدن ابعاد مختلف فرهنگ ایران اسلامی و واقعیت‌های جامعه‌ امروز، از خداوند متعال توفیق و بهروزی روزافزون این عزیزان را خواستارم.» 
دهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت از ۱۴ تا ۲۱ اذر ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.