پرچمدار کاروان ایران در المپیک ریو می‌گوید هنوز تصمیمی برای حضور در المپیک 2020 نگرفته است.

نعمتی: هنوز تصمیمی برای شرکت در المپیک توکیو نگرفته‌ام/ دیگر متعلق به خودم نیستم

به گزارش قدس آنلاین، زهرا نعمتی نخستین بانوی ایرانی است که به طور همزمان در المپیک و پارالمپیک حضور داشت. وی در بازی‌های المپیک ریو پرچمدار ایران بود و در بازی‌های پارالمپیک 2016 نیز موفق شد مدال طلای خود را در تیراندازی با کمان تکرار کند. افتخاری که از چشم رسانه‌های خارجی دور نماند و سایت‌های مختلف گزارش‌های زیادی را از این بانوی ایرانی منتشر کردند.

نعمتی که بعد از پارالمپیک مدتی را از رسانه‌ها و مصاحبه‌ها دور بوده گفت‌وگویی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

• خیلی‌ها دوست دارند بدانند زهرا نعمتی کجاست و در حال حاضر چه کاری انجام می‌دهد؟

به خاطر آسیب‌دیدگی‌ام از ناحیه دست بعد از پارالمپیک در حال درمان هستم و زیر نظر پزشک هم دارو مصرف می‌کنم و هم فیزیوتراپی می‌کنم تا با یکسری ورزش‌ها بتوانم خودم را درمان کنم.

• چه زمانی تمرینات خود را شروع می‌کنید؟

فکر می‌کنم بتوانم تا 20 روز دیگر تمرینات حرفه‌ای را آغاز کنم.

• فعالیت‌تان با فدراسیون تیراندازی با کمان به چه صورت خواهد بود؟ دعوتی از شما برای حضور در اردوها شده؟

فدراسیون تیراندازی با کمان از من دعوت کرد تا به اردوها برگردم، اما به خاطر آسیب‌دیدگی هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. باید در ابتدا موضوع آسیب‌دیدگی برطرف شود. من هنوز برای المپیک و بازی‌های آسیایی انگیزه دارم.

• جای کدام مدال در کارنامه نعمتی خالی است که او همچنان با جدیت تلاش می‌کند؟

(می‌خندد) من همچنان امیدوارانه به ورزش ادامه می‌دهم. گاهی اوقات مدال نیست که به ما برای تلاش و مسابقه انگیزه می‌دهد. همین که بتوانم دل خانواده و دوستان و همین طور هموطنانم را شاد کنم برایم انگیزه است. احساس می‌کنم الان متعلق به خودم نیستم. کسانی که مرا دوست دارند منتظر هستند موفقیت‌های مرا ببینند و برایم دعا می‌کنند.

گاهی اوقات مدال نیست که انگیزه می‌دهد نعمتی: هنوز تصمیمی برای شرکت در المپیک توکیو نگرفته‌ام/ دیگر متعلق به خودم نیستم

• پس به همین دلیل همچنان در نظر دارید در رقابت‌ها حضور داشته باشید؟

دقیقا. من این مسیر را ادامه می‌دهم. زمانی که گفتم دیگر نمی‌خواهم در المپیک شرکت کنم اظهارات زیادی را شنیدم که از این حرف من ناراحت شده بودند. مربیان و دوستانم می‌خواهند من در المپیک شرکت کنم.

• پس در نظر دارید برای المپیک 2020 توکیو هم آماده شوید؟

هنوز هیچ تصمیم جدی‌ای نگرفته‌ام. اما امیدوارم که بتوانم شرکت کنم. حضور در بازی‌های المپیک ریو تجربه خوبی برایم بود. البته کسب سهمیه بسیار سخت و سنگین بود، اما با برنامه‌ریزی‌ها و اردوهایی که فدراسیون تیراندازی با کمان داشت این اتفاق افتاد. با حمایت‌های ادامه‌دار کمیته المپیک و پارالمپیک امیدوارم نتایج خوبی هم رقم بخورد.

• با تجربه‌ای که شما در بازی‌های المپیک داشتید، به نظر می‌رسد اگر از همین حالا برای 4 سال دیگر برنامه‌ریزی کنید کسب مدال دور از دسترس نباشد چرا که در دوره قبلی در فاصله کوتاهی تصمیم به حضور در المپیک گرفتید...

درست است. من بعد از بازی‌های اینچئون بود که تصمیم گرفتم در المپیک شرکت کنم و در اردوهای تیراندازی با کمان شرکت کردم. توانستم با برنامه‌ریزی 2 ساله سهمیه المپیک بگیرم و وارد المپیک شوم. اگر این برنامه‌ریزی‌ها 4 ساله باشد نتیجه هم بهتر خواهد بود.

• موضوعی که مدت‌ها مطرح بود درباره پاداش 100 میلیونی شما بود، فدراسیون تیراندازی با کمان بالاخره این پاداش را داد؟

من هنوز پاداشی نگرفته‌ام، اما قطعا فدراسیون تیراندازی با کمان این قضیه را نادیده نمی‌گیرد و در مراسمی این پاداش را پرداخت خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.