کرج- مدیرکمیته امداد ساوجبلاغ گفت: کشاورزان و دامداران ساوجبلاغی طی هشت ماهه گذشته پنج میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که ۶۰ درصد آن صرف امور محرومان خواهد شد.

مردم ساوجبلاغ ۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

به گزارش قدس آنلاین، شاپور قاسمی اظهارکرد: ۴۰ درصد باقی مانده از این مبلغ نیز صرف امور عام المنفعه و عمرانی در روستاهای این شهرستان می‌شود.

مدیرکمیته امداد ساوجبلاغ تصریح کرد: بیشتر زکات جمع آوری شده در این مدت بابت محصول گندم، گوسفند، گاو و بز به کمیته امداد پرداخت شده است.

وی با اشاره به افتتاح خانه زکات کوهسار گفت: این اقدام به تازگی و در راستای رشد و نهادینه کردن فرهنگ زکات در این منطقه صورت گرفته است.

قاسمی پرداخت زکات را یکی از واجبات دین مبین اسلام عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مسایل مهمی که در شرایط کنونی باید به عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی مورد توجه قرار گیرد، زکات است .

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ زکات در این شهرستان افزود: تبلیغات زکات، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغان و روحانیان، تشکیل ستاد زکات و برگزاری نشست های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در این شهرستان انجام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.