مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وزش تندباد طی سه روز گذشته در این استان، بیشترین سرعت ثبت شده را در شهرستان گرمی با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

تندباد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر گرمی را درنوردید/ ورود دو سامانه بارشی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی دولتی مهر شامگاه شنبه در حاشیه بررسی نقشه‌های هواشناسی اردبیل گفت: طی دو روز گذشته وزش تندباد در اغلب شهرهای اردبیل تجربه شده و در برخی شهرها تردد عادی ساکنان را مختل کرده و خساراتی وارد ساخته است.

وی افزود: بیشترین سرعت تندباد با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت در گرمی به ثبت رسیده و بعد از آن در سرعین با ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت، در فرودگاه اردبیل با ۹۷ کیلومتر بر ساعت و در نمین با ۹۴ کیلومتر بر ساعت شاهد وزش تندباد بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان سرعت وزش تندباد در سایر مناطق را شامل ۷۶ کیلومتر بر ساعت در اردبیل، ۸۶ کیلومتر بر ساعت در نیر، ۸۳ کیلومتر بر ساعت در کوثر و ۶۳ کیلومتر بر ساعت در خلخال برشمرد.

به گفته دولتی مهر برخی اظهارات در میزان سرعت تندباد که در رسانه‌ها درج شده صحیح نیست و به عنوان مثال سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به صورت لحظه‌ای در برخی شهرها از جمله مشگین شهر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تندبادها بارش باران را نیز به همراه داشته است، ادامه داد: در پارس‌آباد یک، بیله سوار هشت، گرمی چهار، مشگین شهر شش، اردبیل ۱۰، نمین ۲۰ و فرودگاه اردبیل ۱۱ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان با تأکید به اینکه بیشترین بارش باران در خلخال با ۳۸ میلی‌متر و در کوثر با ۳۳ میلی‌متر است، متذکر شد: در سرعین ۱۷ میلی‌متر و در نیر ۲۰ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است.

دولتی مهر تأکید کرد: با وجود کاهش دمای اغلب شهرها، در پی وزش تندباد دمای هیچ شهری به زیر صفر نرفته و کمترین دما با یک درجه در پارس‌آباد تجربه شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مای خلخال دو درجه، اردبیل شش درجه، مشگین شهر چهار درجه، گرمی پنج درجه، فرودگاه اردبیل پنج درجه، بیله سوار سه درجه، سرعین سه درجه، نیر چهار درجه، کوثر پنج درجه و نمین پنج درجه گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان متذکر شد: انتظار می‌رود در ساعات پایانی شب تندبادها سرعت خود را کاهش داده و از فردا الگوی خود را از جنوب غربی به شمال شرقی تغییر دهند.

دولتی مهر تصریح کرد: این به این معنی است که سرما در روزهای آینده تجربه می‌شود و بارش برف و باران نیز اغلب مناطق استان را فرامی گیرد.

وی افزود: در واقع دو سامانه در راه است که یکی از عصر دوشنبه تا سه‌شنبه توام با بارش برف و باران و دیگری از عصر چهارشنبه تا جمعه که بارش برف و باران به همراه افت دما را به دنبال خواهند داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.