بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: اقدام مجلس سنای آمریکا در تمدید تحریم ها در واقع تمام واقعیت‌ها را نشان داد چرا که برجام یک نوشته روی کاغذ است و آمریکا به آنچه که امضا کرده است در عمل پایبند نبوده است.

اقدام سنای آمریکا نشان داد که برجام فقط یک نوشته روی کاغذ است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی تابعی با اشاره به تمدید قانون داماتو در مجلس سنای آمریکا گفت: این اقدام آمریکا طبق گفته خود مسؤولان از جمله دکتر ظریف و دکتر صالحی نقض برجام است.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان معتقدند که برجام یک معاهده بین‌المللی است و آمریکا یک طرف قضیه است، پس در نتیجه پیش از اینکه این اقدام آمریکا سبب انزوای ایران شود خود آمریکا را در جهان منزوی خواهد کرد.

تابعی ادامه داد: وقتی کشور ما بر روی یک مسئله کوتاه می‌آید و عقب‌نشینی می‌کند سبب می‌شود دشمن همواره به اینگونه اقدامات خود امید پیدا کند و در همه عرصه‌ها با افزایش فشار بر کشور ما باعث زیان به کشور شود.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: آثار اینگونه رفتارها در افکار مردم خواهد ماند و در دراز مدت سبب خسارات بسیار خواهد شد.

وی با بیان‌ اینکه در عرصه سیاست باید ابتکار عمل را در دست بگیریم، بیان داشت: برای کشوری که می‌خواهد عزت‌مند و مستقل باشد نباید رفتارهای سیاسی خود را در عرصه بین‌المللی با رفتار دیگران تنظیم کند و خودش باید پیش‌رو باشد.

تابعی تصریح کرد: مسؤولان در این مسئله دیرهنگام اقدام کردند و باید همه ظرفیت سیاسی ایران از جمله مجلس شورای اسلامی، شورای امنیت و وزارت خارجه متناسب با اقدام سنا آمریکا و رئیس‌جمهوری این کشور تصمیمات درست بگیرند تا کشور ما تحت تاثیر این اقدام آمریکا قرار نگیرد.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: پس از تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها نباید احساس شود کشور ما در موضع ضعف و آمریکا در موضع قدرت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از ابتدای امر اعتقاد به مذاکره با آمریکا نداشتند و به بدعهدی این کشور یقین داشتند، اما عده‌ای فرمایش ایشان را قبول نکردند و نسبت به تعهدات آمریکا خوش‌بین بودند.

تابعی تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری براساس حکمت، عزت، مصلحت و بر مبنای اسلام، قرآن و علوم دینی است و اگر نگاه مسؤولان با نگاه ایشان زاویه پیدا کند سبب خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.