قصه درد و رنج مردم یمن همان قصه همیشگی تاریخ است، همان تاریخی که جنایت های آل سعود علیه مردم یمن و عدم موفقیت آن در مسیر تحقیر این مردم را نوشته است.

مقاومت و پایداری شجاعانه در یمن ؛ داستان مردمی که تسلیم نشدند

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "الوعی نیوز"؛ با روش سیاسی خاصی نمی توان خوانشی از صحنه یمن ارائه داد. قصه درد و رنج مردم یمن همان قصه همیشگی تاریخ است، همان تاریخی که جنایت های آل سعود در حق مردم یمن و عدم موفقیت آنها را در مسیر تحقیر این مردم نوشته است، همان تاریخی است که استقامت مردم یمن را به تصویر کشیده و جهانیان را به پذیرش نقش آن ناگزیر کرده است. سخن گفتن از عزت این مردم بدون وصف شجاعت انان با یک هوش و طرح سیاسی موفق، امکان پذیر نیست.

حقیقت پایداری مردم یمن عزتی است که با شجاعت توصیف می شود.                   

نتایج جنگ یمن:

معادلات جنگ یمن دگرگون شد و عربستان سعودی که عامل این جنگ بود اکنون به دنبال سازش با یمن است، معادله نابود کردن به تسلیم شدن تغییر یافت.  

مردم یمن تمام داشته های خود را تقدیم کردند و امروز با پایداری و مقاومت، قدرت خود را در برابر ائتلاف منطقه ای و بین المللی اثبات کردند، چرا که مردم یمن در میدان نظامی معادله جنگ را تحمیل کردند و در زمان مناسب از گزینه های دفاعی خود علیه دشمن سعودی استفاده کردند.

در عرصه سیاسی نیز رویکرد یمن در پرونده مذاکرات، قدرت در مانور، تحمیل شرایط، تحقق مشارکت ملی و قبول آتش بس فقط به شرط توقف تجاوز عربستان  بود.

یمنی ها در بسیاری از برنامه هایی که یک فرصت سیاسی به شمار می آمد، موفق عمل کردند. مانند:

نخست: تشکیل شورای سیاسی که کلید آغاز دولت نجات بود.

دوم: تولد دولت نجات. به گفته تحلیلگران، تاخیر در روند آغاز دولت، به نفع مردم یمن بود، چرا که آنان توانستند گزینه های خود را به ویژه پس از شکست عربستان در جنگ حلب تحمیل کنند.

سوم: اعمال دستگاه دولتی، جلوگیری از تفرقه و تحقق خواسته های مردم

یکی از مهم ترین دستاوردهای امروز یمن، تلاش دولت جدید برای تحمیل اقتدار ارتش و سرویس های امنیتی در مناطق تحت کنترل خود می باشد که این خود، مقدمه ای برای گسترش اقتدار ارتش بر کل کشور خواهد بود.

بنابراین مردم یمن به سمت نقشی متوازن در دو سطح داخلی و منطقه ای پیش می روند، در سطح داخلی برنامه های ویژه خود را با قانونی کردن آنها به عنوان دستاوردی بزرگ اعمال می کنند، بلکه به سمت تشکیل دولتی موفق و قاطع گام بر می دارند.

در سطح منطقه ای نیز نتایج بازی سیاسی در داخل یمن آشکار شد و میزان شکست عربستان به زودی بازتاب خواهد یافت. جنگی که برای دست یابی به مناطق بزرگ یمن با بهای خون مردم طرح ریزی شده بود، با شکست مواجه شد. خون مردم به زودی بهای عزت این مردم را خواهد پرداخت و کسانی که یمن را خوار شمردند، به زودی قصه مقاومت آن را به عنوان بازیگر منطقه ای حکایت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.