«فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز ۱۳ آذر روز جهانی معلولان پیامی صادر کرد.

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی معلولان

به گزارش «قدس آنلاین»  به نقل از وزارت آموزش و پرورش، متن کامل پیام احمدی دانش آشتیانی به شرح زیراست: روز جهانی معلولان، روز تعمیم شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت های افراد دارای نیازهای ویژه و نیز آشنا شدن آنان نسبت به حقوق مادی و معنوی و تعیین راهکار برای رفع موانع و آسیب هاست.  
وجود تفاوت ها در نظام آفرینش، ما را به فراخواندن آحاد بشر با تمام تفاوت ها دراحیای توانایی ها و استعدادهایشان موظف می نماید. زمینه سازی برای حضور معلولان در جامعه از وظایف و تکالیف همه دولت ها و نظام های بشری و به طور اخص از تکالیف دینی و مذهبی اسلام، این دین خوبی ها، انعطاف و اعتدال است.  
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، زمینه لازم برای نقش آفرینی و حضور معلولان در عرصه های مختلف در جامعه بیش از پیش فراهم شده است و این فرصتی است که می تواند مشارکت آنان را افزایش دهد.  
مشارکت در عرصه های مختلف، حق معلولان است، چرا که آنان نیز شهروندان جامعه محسوب می شوند و دسترسی برابر به فرصت ها، باید برای آنان نیز فراهم شود.  
تعهد جامعه نسبت به حق ذاتی این عزیزان در زمینه ی برخورداری از آموزش و پرورش مناسب و منطبق بر ارزش های انسانی و رویکردهای نوین، امری جهانی است و وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تعلیم و تربیت براساس سند تحول بنیادین، توانمندسازی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه را با تاکید بر ایجاد فرصت های آموزشی متنوع و با کیفیت در دستور کار خود قرار داده است.  
بی شک، تامین آموزش و پرورشی با کیفیت و در برگیرنده نیازهای این دسته از فراگیران در محیط های آموزشی فراگیر و کمک به آنان برای کسب مهارت های زندگی، شایستگی های علمی و حرفه ای مستقل، با همکاری همه دست اندرکاران و برنامه ریزان محقق خواهد شد.
اینجانب از همه مدیران و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور انتظار دارم با هماهنگی و همکاری تخصصی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نسبت به ایجاد محیطی سرشار از آرامش، امن و بدون مشکل برای این گروه از فرزندانم اقدامی عملی تدبیر نمایند.
ما نیز همگام با شعار روز جهانی معلولین در سال ۲۰۱۶ برای دستیابی به اهداف ارزشمندی از جمله؛ رفع فقر و گرسنگی، بسط عدالت و بهزیستی مناسب، مهیا نمودن آموزش و پرورش با کیفیت، ترویج صلح و دادگری برای آینده ای که می خواهیم، هم پیمان خواهیم شد.
برخود فرض می دانم سپاس خود را به همه مربیان، معلمان و کارکنان صبور و کوشای آموزش و پرورش استثنایی که با تلاش های خود آرامش و علم را به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانواده های محترم آنان هدیه می نمایند، تقدیم نمایم.
امیدوارم در سایه عقلانیت، تدبیر و در پرتو عزم ملی برای ساختن ایرانی آبادتر، وظایف سنگین خویش را در قبال افراد با نیازهای ویژه، به درستی بشناسیم و بپذیریم و زمینه ای فراهم نماییم که معلولان سربلند نیز در ساختن ایرانی توسعه یافته تر و قدرتمند تر، سهمی در خور، ایفا نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.