یا رقم بیکاری اعلام شده جعلی است و یا رشد اقتصادی که بیان کرده اند واقعی نیست. رشد اقتصادی اعلام شده تنها یک بازی با اعداد و رقم است و تنها به دلیل افزایش تولید و صادرات نفت بوده است

نرخ بیکاری ۲۵ درصدی جوانان "مایه شرمساری" دولت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، ابوالقاسم حکیمی پور فارغ‌التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا با بیان اینکه دولت یازدهم در 3.5 سال اخیر هیچ کاری به جز فحش دادن به دولت قبل نکرد گفت: از زمانی که دولت روحانی زمام کار را به دست گرفته خودش هیچ برنامه ای ارائه نکرده و تنها از دولت قبلی انتقاد کرده از طرفی وعده‌هایی به مردم داده که آن‌ها نیز محقق نشده است.

وی درباره عملکرد اقتصادی دولت یازدهم در 3.5 سال اخیر گفت: بدون شک بیکاری مهم ترین موضوعی است که دولت باید در رابطه با آن پاسخگوی مردم باشد، در تابستان وزارت کار بیان کرد که در نیمه دوم سال 94 ما حدود 3.4 میلیون بیکار داشته ایم، البته این رقم بیکاری نسبت به جمعیت، بی سابقه بوده است. در حالی که اندیشمندان و اقتصاددانان معتقد هستند که نرخ بیکاری بیش از اینها است، زیرا از نظر دولت کسی که تنها در هفته یک ساعت هم کار کند شاغل محسوب می شود! وی تاکید کرد:طبق آمارهای رسمی مرکز آمار نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله حدود 27 درصد و جوانان 15 تا 29 ساله 25 درصد است و واقعا این ارقام مایه شرمساری است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: رشد اقتصادی 4 درصدی که دولت اعلام می‌کند با این عدد بیکاری همخوانی ندارد، یعنی یا عدد بیکاری درست نیست و یا رشد اقتصادی که اعلام می‌کنند صحت ندارد. زیرا تمامی نظریه پردازان اقتصادی به خوبی می دانند که برای هر یک درصد رشد اقتصادی نیاز است که 100 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

حکیمی پور گفت: لذا یا این رقم بیکاری جعلی است و یا رشد اقتصادی که بیان کرده‌اند واقعی نیست. به عقیده بنده رشد اقتصادی اعلام شده تنها یک بازی با اعداد و رقم است و تنها به دلیل افزایش تولید و صادرات نفت بوده است، یعنی در واقع رشد اقتصادی مثمر ثمری نداشته ایم.

وی تصریح کرد: چالش بعدی که در 3.5 سال اخیر باعث سلب اعتماد مردم شده است بحث حقوق های نجومی است. دولت علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب هیچ اقدام خاصی درباره نجومی بگیران انجام نداد و این مایه شرمساری است.

این اقتصاددان تصریح کرد: مورد دیگری که موجب خجالت دولت از مردم شده است، رکود مستمری بوده است که در این سه سال و نیم در فضای اقتصادی کشور مشاهده میشود. به طوری که بیش از 60 درصد صنایع یا تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.

حکیمی پور گفت: علاوه بر آن دولت در مورد برجام نیز امیدهای بیش از حد به مردم داده و از طرفی به کشورهای 5+1 نیز اعتماد بیش از حدی کرده است، در حالی که ما تقریبا هیچ گونه دستاوردی از شرایط پسابرجام نداشته ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.