هم‌زمان با پیشروی‌های نیروهای دولتی سوریه علیه تروریست‌ها در حلب، ارتش از آوارگان در مناطق آزادشده در شمال شرق این شهر خواست به خانه‌هایشان بازگردند.

اهالی مناطق شمال شرق حلب عازم خانه‌هایشان شدند

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از پرس تی وی؛ فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز شنبه (13 آذر) در بیانیه‌ای افزود نهادهای دولتی بازسازی مناطق آزادشده در شهر حلب را آغاز کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های دو روز گذشته، صدها خانواده‌  سوری به خانه‌های خود در منطقۀ «مساکن هنانو» که ماه گذشته از تصرف تروریست‌ها آزاد شد، بازگشته‌اند.

ارتش سوریه همچنین امنیت و ثبات را به این منطقه بازگردانده است و مقامات دولتی سرگرم فراهم آوردن امکانات رفاهی و خدمات موردنیاز اهالی این منطقه هستند.

روز شنبه دستکم 10 دستگاه اتوبوس که پرچم‌های سوری و روسی از آن‌ها برافراشته شده بود، مستقیماً از منطقۀ غرب شهر حلب تحت کنترل دولت سوریه به سمت مناطقی در شرق این شهر که اخیراً از تروریست‌های تکفیری باز پس گرفته‌شده، حرکت کردند.

این اتوبوس‌ها حرکت خود را از محلۀ جمیلیه آغاز و پس از طی مسافت نیم‌ساعته وارد محلۀ مساکنین هنانو شدند.

یکی از مسافران این اتوبوس‌ها گفت: «حدود 6 سال است که در خانه‌ام  نبوده‌ام. خانۀ ما کاملاً سوخت و ویران شد اما می‌خواهم بروم و پدر 80 ساله‌ام را ببینم.»

رانندۀ یکی از این اتوبوس‌ها نیز از این وضعیت ابراز شادمانی کرد و افزود: «خیلی خوشحالم که این مردم  را  به خانه‌هایشان  بازمی‌گردانم.»

 
نیروهای  طرفدار دولت سوریه در محلۀ آزادشده «سکن الشبابی» در شرق حلب (12 آذر 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای دولتی سوریه که کنترل کامل غرب حلب را به دست دارند، سرگرم عملیات برای پاک‌سازی مناطق شرقی از وجود تروریست‌های تکفیری هستند.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه در هفته‌های گذشته  تلفات سنگینی به تروریست‌های تکفیری وارد کرده‌اند.

به گزارش گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیروهای دولتی در حال حاضر کنترل حدود 60 درصد از شرق حلب را در دست گرفته‌اند. این منطقه جز اولین مناطقی بود که در پی آغاز خشونت‌های تروریست‌های تکفیری در سوریه  در مارس 2011 به دست تروریست‌ها سقوط کرد.

وزیر دفاع سوریه در حلب

در رویدادی دیگر فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه از برخی از مواضع ارتش در مناطق شیخ سعید، نقارین و فرودگاه النیرب واقع در حلب و حومۀ آن بازدید به عمل آورد.

فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه به همراه افسران ارتش سوریه در بازدید از شهر حلب (19 مرداد 95؛عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزیر دفاع سوریه در این دیدار با سربازان سوری دیدار کرد و فرماندهان نظامی وی را از آخرین دستاوردهای ارتش سوریه و برنامه‌ها وعملیات آتی ارتش مطلع کردند. 

وزیر دفاع  سوریه در این دیدار تصریح کرد مبارزه با تروریسم تا برقراری امنیت و ثبات در سراسر سوریه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.