مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: از طریق سامانه و بانک اطلاعاتی که در سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شده است همگان می‌توانند به راحتی فعالیت‌های موقوفات را رصد کنند.

۹۷ درصد از موقوفات استان تهران به ثبت رسیده‌اند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایسنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده به مناسبت هفته وقف در نشست تخصصی با موضوع وقف که با حضور مسئولان در سرداب امام‌زاده صالح برگزار، شد با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی موقوفات با فعالیت‌ بیشتری همراه بوده‌اند اظهار کرد: خوشبختانه نزدیک به شش سال است که سامانه و بانک اطلاعاتی در سازمان اوقاف فعالیت‌ خود را آغاز کرده که از طریق این فناوری کمتر از ثانیه‌ای همگان می‌توانند فعالیت‌های  موقوفات را رصد کنند.

وی گفت: ما علاوه‌بر برنامه ۵ ساله، هر سال یک برنامه از طرف اوقاف کل کشور داریم که بر اساس آن فعالیت خود را ادامه می‌دهیم. خوشبختانه بیش از ۸۵ درصد از املاک دارای سند مالکیت شده‌اند و بیش از ۹۷ درصد از موقوفات به ثبت رسیده‌اند. کمتر از ۳ درصد موقوفات هنوز به ثبت نرسیده است که دلیل آن این است که آن سه درصد در سامانه ثبت نشده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران تاکید کرد: ما در شرایطی که سامانه وجود نداشت، نمی‌دانستیم چه مقدار از موقوفات قابل استفاده و مورد فایده بوده و قابل کاربری است.

وی با بیان اینکه با این حجم ثروت در وقف گلایه‌ها و انتظارات از آن زیاد است، تصریح کرد: با وجود آنکه متصدی بر روی این موقوفات است، همخوانی میان افراد وجود ندارد، به طور کلی حدود ۹ مورد آسیب‌های مدیریتی وقف وجود دارد که هنوز مرتفع نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان گفت: با وجود این ضعف‌ها، ما در برخی بخش‌ها هر ساله رشد ۳۰ تا ۲۰۰ درصدی داشته‌ایم که در قسمت نذورات و موقوفات بوده است.

در این نشست تخصصی هاشمی استاندار تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.