ایلام- رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام گفت: با رایزنی و وساطت ارزشمند مسئولان و معتمدان محلی، در سال جاری سه فقره پرونده قتل در استان ایلام منجر به صلح و سازش شده است.

پرونده سه قتل در ایلام به صلح و سازش انجامید

به گزارش قدس آنلاین، علی اکرم داودی نیا روز یکشنبه در آیین تحلیف ۹۹ نفر از اعضاء شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان ایلام اظهار داشت: حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه سالجاری ۱۲ هزار و ۲۴ فقره پرونده به دادگاه های حقوقی استان وارد شده است، افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۷۰۱ پرونده نیز در اختیار شوراهای حل اختلاف استان قرار گرفته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام با بیان اینکه در هفت ماهه امسال، میزان پرونده های حقوقی وارده به شوراهای حل اختلاف ۵۸ درصد کل پرونده های وارده به محاکم قضایی استان بوده است، بیان داشت: این میزان پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف، نشان دهنده اهمیت و جایگاه این مجموعه قضایی در حل و فصل دعاوی است.

علی اکرم داودی نیا با اشاره به اینکه در کل استان در هفت ماهه سال جاری  سه هزار و ۱۲۴ فقره پرونده حقوقی و ۵۰۷ پرونده کیفری از طریق شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده اند، یادآور شد: در این مدت ۲۲ درصد پرونده ها به صلح و سازش انجامیده است که با میانگین کشوری ۱۰ درصد فاصله دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در قالب هشت هزار و ۵۸۵ نفر ساعت، ۴۸ کلاس آموزشی برای اعضای شوراهای حل اختلاف شهری برگزار شده است، خاطرنشان ساخت: در این مدت ۹۸۸ نفر در کلاس های آموزشی شرکت داشته اند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام با اشاره به اینکه ۳۷ کلاس آموزشی در قالب دو هزار و ۱۶۴ نفر ساعت برای اعضای شوراهای حل اختلاف روستایی برگزار شده است، تصریح کرد: دراین مدت ۲۴۷ نفر در این دوره های آموزشی شرکت کرده اند.

علی اکرم داودی نیا با بیان اینکه در طول سال از شوراهای حل اختلاف بازدید، بازرسی و نقاط قوت و ضعف احصاء می شود، تأکید کرد: ایجاد وحدت رویه و حرکت بر مدار قانون از اولویت های اصلی در فرآیند بازرسی ها است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰ شعبه صلحی، ۲۸ شعبه حکمی و ۶۹ شعبه روستایی حل اختلاف در سطح استان ایلام فعال است، گفت: بر مبنای بازرسی های به عمل آمده و بنا بر ضرورت، تلاش خواهد شد تا در هر یک از شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، بدره و دهلران، یک شعبه حکمی فعال و دایر شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام با بیان اینکه ۷۹۵ نفر در مجموعه های حل اختلاف شهری و روستایی استان ایلام فعالیت دارند، اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ قاضی در شعب مختلف شوراهای حل اختلاف استان ایلام مشغول انجام وظیفه هستند.

علی اکرم داودی نیا با بیان اینکه با همکاری دادستان ایلام امسال تعداد ۴۴ فقره پرونده قتل در اختیار شعب صلحی استان قرار گرفته است تا با همراهی و وساطت ائمه جمعه، هیئت صلح و بزرگان و مصلحان استان؛ زمینه صلح و سازش بین طرفین فراهم گردد، افزود: با رایزنی و وساطت ارزشمند مسئولان و معتمدان محلی، در سال جاری سه فقره پرونده قتل در استان ایلام منجر به صلح و سازش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.