شور ای صنفی ۳۲ دانشگاه سراسری در نامه ای به رئیس سازمان امور دانشجویان خواستار تریبون در مراسم روز ۱۶ آذر در برابر ریاست جمهوری شدند.

شوراهای صنفی دانشجویی خواستار تربیون مراسم روز دانشجو شدند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، شور ای صنفی ۳۲ دانشگاه سراسری در نامه ای به مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان خواستار تریبون برای مراسم روز دانشجو شدند.

متن نامه مذکور به شرح زیر است :

«در حالی، به  ۱۶ آذر (روز دانشجو) نزدیک می شویم که سازمان امور دانشجویان همچون سالهای گذشته نتوانسته است تریبونی را برای شورای صنفی دانشجویان، بزرگترین نهاد دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که مجمع عمومی آن شامل تمامی دانشجویان کشور است، در نظر بگیرد تا بتوانند صدای خود را به طور مستقیم به ریاست محترم جمهوری برسانند.

این در حالی است که معاونت فرهنگی وزارت علوم، مشابه هر سال، تمامی تریبون‌های مراسم ۱۶ آذر در برابر ریاست جمهوری را برای گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی تحت نظر خود رزرو کرده است.

امسال برخلاف سال‌های گذشته، شوراهای صنفی دانشگاه‌های سراسر کشور این بی توجهی را تاب  نخواهند آورد و از حضرتعالی به عنوان حامی حقوق دانشجویان، انتظار دارند تا تریبونی را که حق دانشجویان و نماینده صنفی آنهاست، به آنها بازگردانید و بی توجهی سال‌های اخیر خود را جبران کنید.

واضح است که شوراهای صنفی دانشجویان به عنوان تنها نهاد صنفی مستقل کشور این مطالبه را، نه در قالب یک خواهش، بلکه به عنوان حق دانشجویان درخواست می‌کنند و در صورت عدم توانایی شما، جهت در اختیار قرار دادن این مطالبه کوچک، خواسته های خود را به شیوه های دموکراتیک دیگر که به عنوان حقوق قانونی ملت - به تبع آن دانشجویان- در قانون مصرح شده است به گوش مسئولین بالارتبه کشوری میرسانند.

تاییدیه شوراهای صنفی دانشگاههای سراسر کشور به پیوست نامه ارسال شده است.»           

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.