سیدرضا صالحی امیری در بزرگداشت «حجت‌الاسلام احمدی» گفت: بنده در سال‌های اخیر دغدغه تحریف و فراموشی تاریخ را داشته‌ام حجت‌الاسلام احمدی از شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی هستند که همیشه می‌توان از حضور فرهنگی، اخلاقی و فلسفی‌شان استفاده کرد.

بزرگداشت «احمدی» تجلیل از فلسفه، اخلاق و معرفت ایران است

،به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیین نکوداشت حجت‌الاسلام احمد احمدی، استاد اندیشه و رییس مؤسسه فرهنگی انتشاراتی کتب علوم انسانی (سمت) عصر امروز(14 آذر ماه) با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام احمد احمدی، حسینعلی قبادی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و جمعی دیگر از اساتید حوزه علوم انسانی کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

صالحی امیری در این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: خداوند را شکر می‌کنم که توفیق حاصل کرد تا در نکوداشت شخصیتی شرکت کنم که بسیار به او علاقه دارم بنده از سال‌ها پیش پیگیر برپا شدن این مراسم هستم ما به شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام احمدی احتیاج داریم.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام احمدی ریشه فرهنگ و تمدن ایران است، گفت: ایشان هم در سنگر دانشگاه و هم حوزه فعالیت کرده و تشنگان را سیراب کردند، از تبار علامه طباطبایی و بسیار بزرگان همچون شهید بهشتی، مطهری و شهید مفتح هستند و اگر امروز از من بپرسند چرا از ایشان تجلیل می‌کنیم، بنده می‌گویم که می‌خواهم فلسفه ، اخلاق و معرفت را تجلیل کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جامعه امروز خسته و نیازمند حضور چنین افرادی است، توضیح داد: شخصیت‌هایی همچون احمدی کمتر تکرار می‌شوند. علی رغم اینکه سرمایه‌های اخلاقی، فرهنگی و الگویی برای نسل جوان ما محسوب می‌شوند.

صالحی امیری یادآور شد: بنده شخصا هر زمانی از صحبت‌های ایشان حرف‌های جدیدی یاد می‌گیرم نهادهای فرهنگی ما باید از حضور چنین شخصیت‌هایی استفاده کنند دغدغه سال‌های اخیر من تحریف و فراموشی تاریخ است.

وی درباره برخی ویژگی‌های حجت الاسلام احمدی توضیح داد: اخلاق گرایی، توجه به مناسبات سیاسی ، عدم مناقشات روزمره و صراحت لهجه از مهمترین ویژگی‌های ایشان است حیف که ما به داشته‌های خود کمتر توجه می‌کنیم ایشان از ریشه‌های سرزمین ما است که باید در تداوم فرهنگ مورد توجه قرار بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم چراغ فروزان حجت‌الاسلام احمدی همیشه برای حیات انسانی، فرهنگی و اخلاقی ما تداوم داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.