ایلام- استاندار ایلام گفت: مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور باید همکاری لازم را در زمینه جابجایی ساکنان روستای تاریخی سرابکلان این استان به عمل آورند.

جابجایی روستای تاریخی سراب کلان ایلام ضروری است

 به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مروارید با بیان اینکه مردم این روستا خانه های خود را بر روی آثار تاریخی ارزشمند مربوط به دوران ساسانی و قرون اولیه اسلامی ساخته اند، اظهار داشت: این ساخت و سازها ضمن ایجاد مشکلات عدیده برای ساکنان به تخریب آثار تاریخی نیز منجر شده است.
وی با اشاره به اینکه این روستا بر روی شهر تاریخی سیروان قرار گرفته است و جابجایی ساکنان آن ضروری است، افزود: ساکنان این روستا باید به محل جدیدی منتقل شوند و در این زمینه نیازمند همکاری و همراهی سازمان میراث فرهنگی هستیم.
استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام با تمدن هفت هزار ساله آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است، بیان داشت: برخی از کشورهای دنیا با گذشته چند صد ساله و یا چندین دهه خود شمار زیادی از گردشگران را جلب مناطق تاریخی خود می کنند.
محمدرضا مروارید  با اشاره به اینکه هم اکنون آثار تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمند ما در اثر بی توجهی و ساخت و سازهای غیر مجاز و ناهمگون، دچار خسارت های جبران ناپذیر شده اند، یادآور شد: مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور باید همکاری لازم را در زمینه جابجایی ساکنان روستای تاریخی سرابکلان این استان به عمل آورند.
وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از کشورهای دنیا بافت های قدیمی و تاریخی خود را حفظ کرده و بدون اینکه به آنها آسیبی برسد معماری های مدرن و جدید خود را در کنار این بافت ها ایجاد کرده اند.
استاندار ایلام به شیوه معماری سنتی و اصیل ایران اسلامی در ساخت منازل و شهرها اشاره و تصریح کرد: معماران ما باید بر روی زیبایی کلی شهرها کار کنند و هدف آنها تنها ساخت یک بنای زیبا نباشد.
محمدرضا مروارید با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های ما در قالب مجموعه شهری هیچگونه زیبایی ندارند و فقط به صورت تکی زیبا و چشم نواز هستند، تأکید کرد: افراد با ورود به شهرهای ما نه تنها هیچگونه لذتی نمی برند بلکه از این همه شلوغی و بی نظمی، دچار مشکل و عذاب می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.