یزد- مدیر جهاد دانشگاهی استان یزد با بیان اینکه ۲۰ نوع محصول زیلو در خانه زیلوی میبد تولید می شود گفت: همکاری و همدلی در جهت توسعه و تجاری‌سازی هنر صنعت زیلو در میبد ضروری می باشد.

تولید ۲۰ نوع محصول در خانه زیلو میبد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی باصولی اظهارداشت: ۲۰ نوع محصول زیلو در خانه زیلوی میبد تولید شده وجهاد دانشگاهی با راه‌اندازی خانه زیلو درمیبد به دنبال آموزش و تجاری‌سازی این هنر صنعت است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی سعی کرده است که زیلو را از حالت زیرانداز صرف بیرون آورده و با تنوع‌بخشی به این هنر صنعت، انواع روکش صندلی، کیف، قاب، ساعت و محصولات دیگری را تولید و روانه بازار کند.

باصولی اصلاح سیستم مکانیزه بافت را یکی دیگر از اهداف جهاد دانشگاهی عنوان کرد وگفت: با اصلاح سیستم مکانیزه بافت سعی داریم قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم تا بتوانیم قدرت رقابت‌پذیری در بازارها را به دست بیاوریم.

مدیر جهاد دانشگاهی استان با اشاره به استانداردسازی زیلو تصریح کرد: استاندارسازی با توجه به نوع تهیه و تولید یکی از مشکلات صنایع‌دستی است و ما در جهاد دانشگاهی، با همکاری سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، به دنبال معیارهایی برای استاندارسازی زیلو هستیم.

فرماندارمیبد بابیان اینکه زیلوی میبد امروز یکی از هنرهای اصیل دستی ایرانی و ملی به شمار می‌رود گفت: متأسفانه این هنر صنعت منحصربه‌فرد، طی دو دهه گذشته جای خود را به فرش‌های مدرن و صنعتی داده و در حال فراموشی بود.

حسین فلاح با اشاره به راه‌اندازی خانه زیلو از سوی جهاد دانشگاهی در سال ۸۸ اظهارداشت: با راه‌اندازی خانه زیلو و آموزش و ایجاد تنوع، زیلو جان تازه‌ای گرفت و هرروز با ایجاد کارگاه‌های خانگی و تولیدی درحال‌توسعه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.