کرج- صبح دوشنبه همزمان با سراسر کشور، زلزله آژیر مدیریت بحران را در مدارس البرز به صدا درآورد و دانش آموزان این استان مهارت های مواجه به زمین لرزه را فراگرفتند.

زلزله آژیر مدیریت بحران را در مدارس البرز به صدا درآورد

به گزارش قدس آنلاین، زنگ هجدهمین مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» به طور همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد و دانش آموزان البرزی نیز در این مانور مهارت های مدیریت بحران در مواجه با زمین لرزه را آموختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز درحاشیه این مانور گفت: مانور زلزله و ایمنی مدارس با همکاری دستگاه های اجرایی استان در هشت مدرسه به صورت پایلوت اجرا شد.

مهدی مهرور افزود: با توجه به خطر وقوع زلزله در ایران اهمیت ارتقای دانش و آگاهی عمومی بویژه دانش آموزان مانورزلزله و ایمنی همه ساله درمدارس اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این مانور یک نوع سنجش و ارزیابی از آمادگی دستگاه های اجرایی بویژه خدمات رسان در زمان وقوع حوادث به نمایش می گذارد در اجرای این مانور علاوه بر دانش آموزان و معلمان مدارس، مردم محلات اطراف مدارس نیز در اجرای آن مشارکت دارند.

وی افزود: مانور زلزله و ایمنی سال ۹۵ در مدارس البرز با رویکردی جدید که همان مشارکت مردم محله و استفاده از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدارس است، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بابرگزاری این مانورها سطح آگاهی افراد درهنگام وقوع زلزله بالا رفته و واکنش هوشیارانه نسبت به مسائل بحران زا در بین مردم افزایش می یابد.

گفتنی است این مانور همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی استان البرز برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.