زاهدان- هفتمین نمایشگاه صنایع دستی و نخستین جشنواره گردشگری ایل آفرید کشور روز دوشنبه در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با حضور صنعتگران سراسر کشور افتتاح شد.

نخستین جشنواره گردشگری ایل آفرید کشور در زاهدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این نمایشگاه که با حضور ۳۰ استان و در قالب ۱۵۰ غرفه برگزار شده است صنعتگران سراسر کشور به همراه هنرمندان سیستان و بلوچستان تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: ۷۷ غرفه این نمایشگاه مربوط به استان های سراسر کشور و بقیه غرفه ها متعلق به فعالان حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان است.

کامبیز مشتاق گوهری اظهار داشت: علاقه مندان به حوزه صنایع دستی برای بازدید از این نمایشگاه تا ۱۹ آذر می توانند به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان مراجعه کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه آثار هنری بسیاری از جمله صنایع دستی سیستان و بلوچستان شامل سوزن دوزی، سکه دوزی و حصیر بافی بلوچستان، سفال کلپورگان سراوان، سفال هلونچکان نیکشهر، سفال کوهمیتک سرباز، خلک بافی، گلیم بافی، سیاه دوزی و خامه دوزی سیستان، لباس های محلی، یزدبافی و آهنگری سنتی  به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در جشنواره ایل آفرید غرفه هایی در بخش های مختلف نظیر گردشگری سلامت، میوه ها و گیاهان دارویی، طبیعت گردی و نجوم، سوغات و هدایا در کنار برپایی سیاه چادرهای عشایری همراه با طبخ و توزیع غذاهای محلی با هدف نشان دادن آیین، آداب و رسوم سیستان و بلوچستان و سایر استان ها راه اندازی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.