عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه هیچ منفعت عقلایی از برجام به ما نرسیده، تاکید کرد: به جای مسامحه با آمریکایی ها باید محکم در مقابل شان ایستاد بنابراین باید دید بسته مقتضی دولت در برابر نقض عهد آمریکایی ها چه خواهد بود؟

باید دید بسته مقتضی دولت در برابر نقض عهد آمریکایی ها چیست؟/ برجام برای ما چیزی به جز ضرر نداشته

حمید رضا حاجی بابایی، عضو فراکسیون ولایت مجلس در گفتگو با«قدس آنلاین» در واکنش به نقض برجام از سوی طرف آمریکایی، اظهار داشت: من قبلا تعبیر برجام بی فرجام را مطرح کرده بودم و در پاسخ به چرایی این تعبیر گفتم که بی صداقتی آمریکایی ها دلیل این اطلاق من از برجام بوده است.

وی افزود: اگر در خصوص روحیه آمریکایی ها سوالاتی را مطرح کنیم از جمله اینکه آیا آمریکا می خواهد ما تقویت شویم یا خیرباید پاسخی منفی داد، اگر این سوال که آیا برداشتن تحریم ها ایران را تقویت می کند یا خیر نیز مطرح شود، پاسخ این است که قطعا برداشتن تحریم ها اقتصاد ایران را تقویت می کند، پس آمریکا هیچ وقت تحریم ها را برنمی دارد.

حاجی بابایی با بیان اینکه بی صداقتی آمریکایی ها قبلا هم برای ما روشن بوده است، گفت: باید توجه داشت که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا کاملا در مسئله برجام  و قانون" ایسا" با هم هماهنگ هستند که اگر مدعی غیر از این شوند دروغ می گویند.

وی درهمین رابطه اظهار داشت: به نظر من بزرگترین مقابله به مثل ما در برابر اقدام آمریکایی ها در نقض برجام باز کردن چشمان مان است یعنی باید بفهمیم که آمریکا چیست تا از این به بعد دیگر در مقابل آنها اشتباه نکنیم؛ در عین حال معتقدم که نباید رقابت های داخلی را به آمریکایی ها گره زد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: حالا که در خصوص نقض عهد آمریکایی ها به جمع بندی رسیدیم دو کار دیگر باید انجام دهیم، یکی اینکه همه ضرر و زیانی که در قضیه هسته ای به ملت وارد شده را اصلاح کنیم و زحمات شهدای هسته ای را به نحوی جبران کنیم و دیگری اینکه در راستای رونق اقتصادی گامی موثر برداریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه تا به امروز تمام زندگیمان را به برجام گره زده بودیم که ثمره اش وضع فعلی معیشت مردم است، تاکید کرد: نباید به برجام نگاه حزبی داشت، بلکه باید با واقع بینی نسبت به روحیات آمریکایی ها همه گروه های سیاسی کشور در مسیر حفظ منافع ملی هم پیمان شوند.

حاجی بابایی در پایان با اذعان بر اینکه برجام برای ما چیزی به جز ضرر نداشته و هیچ منفعت عقلایی از آن به ما نرسیده است، تاکید کرد: بنابراین امروز به جای مسامحه با آمریکایی ها، باید محکم در مقابل شان ایستاد؛ باید دید بسته مقتضی دولت در برابر نقض عهد آمریکایی ها چه خواهد بود؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.