رشت - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: با ورود سامانه بارشی از امشب (دوشنبه شب) بارش مخلوط برف و باران را خواهیم داشت و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

احتمال آبگرفتگی معابر در گیلان وجود دارد
به گزارش قدس آنلاین، مازیار غلامی با اشاره به نقشه های هواشناسی و تقویت تدریجی جریانات ناپایدار گفت: از امشب این سامانه بارشی تا اواخر وقت سه شنبه فعال بوده و بتدریج تضعیف و از منطقه خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: جبهه هوای سرد و بارشی دیگری از روز پنجشنبه هفته جاری به سواحل جنوبی دریای خزر نفوذ کرده و تا ظهر جمعه در منطقه فعال خواهد بود.
غلامی گفت: بنابراین طی بازه های ذکر شده، افزایش ابر، مه آلود بودن هوا، کاهش قابل ملاحظه دما، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید)، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و همچنین در مناطق مستعد جلگه ای بارش مخلوط برف و باران یا بارش برف مورد انتظار است.
وی دریا را طی این مدت، مواج و توفانی ذکر و به رانندگان توصیه کرد: با توجه به شرایط بارندگی و برف (لغزندگی سطح جاده ها و محور های کوهستانی)، مه آلود بودن هوا (کاهش دید) و کاهش محسوس دما، ضمن رعایت نکات ایمنی، به وسایل و تجهیزات زمستانه مجهز باشند.
غلامی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر در برخی نقاط به دلیل بارش شدید افزود: با توجه به نفوذ و استقرار هوای سرد ، به والدین توصیه می شود نسبت به پوشش مناسب برای دانش آموزان اقدام کنند ضمن اینکه بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و شاخه های کشاورزی مرتبط نیز باید تمهیدات لازم را بیاندیشند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، اواخر وقت در بعضی نقاط بارندگی عنوان و برای فردا (سه شنبه) نیز آسمان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) ، کاهش دما، ارتفاعات ، دامنه ها و مناطق مستعد بارش برف، اواخر وقت با کاهش ناپایداری پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 19 درجه مربوط به منجیل و کمینه دما را با دو درجه مربوط به ماسوله ذکر کرد.
غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 16 و پنج درجه ثبت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.