۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: 480524

ایلام- مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: نرخ معلولیت در استان ایلام در مقایسه با میانگین کشوری پایین است.

نرخ معلولیت در ایلام پایین است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرهاد قیصربیگی روز دوشنبه به مناسبت هفته معلولان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه نرخ معلولیت در این استان حدود ۲ درصد است، اظهار داشت: میانگین میزان معلولیت در کشور سه درصد است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های پیشگیرانه نظیر مشاوره های پیش از ازدواج و ژنتیک رشد معلولیت را در استان کاهش می دهد، افزود: استان ایلام در ۲ دهه گذشته بالاترین نرخ معلولیت را در کشور داشت.  

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بیان داشت: هزینه مشاوره ژنتیک به منظور حمایت از زوج های نیازمند از سوی بهزیستی تأمین و در صورت لزوم به آزمایشگاه های تخصصی و پیشرفته خارج از استان نیز اعزام خواهند شد.

فرهاد قیصربیگی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد معلولان در این استان شناسایی شده اند، یادآور شد: تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ معلول در استان ایلام شناسایی شده اند که ۶۰ درصد آن ها را مرد و ۴۰ درصد باقیمانده را زن ها تشکیل داده اند.  

وی به طرح توانبخشی معلولان که با حمایت اداره کل بهزیستی ایلام برگزار می شود، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح بیش از ۱۰ سال است با مشارکت بخش خصوصی در مناطق روستایی استان با توزیع وسایل توانبخشی اجراء شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام نیازمند توسعه مراکز برای نگهداری معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی و سالمندان است، تصریح کرد: هم اکنون هفت مرکز شبانه روزی بهزیستی در استان ایلام فعال هستند که به ۲۷۸ معلول و سالمند خدمات ارائه می کنند.

 فرهاد قیصربیگی با اشاره به اینکه در هفت ماهه امسال در مجموع نه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به عنوان یارانه به این مراکز پرداخت شده است، تأکید کرد: در سال جاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای اشتغالزایی معلولان به ۱۵۶ نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۹ واحد مسکونی برای خانواده های دارای فرزند معلول احداث شده است، گفت: با وجود حمایت های دولت، به علت محدودیت های اعتباری امکان خدمات دهی مطلوب به این افراد میسر نیست و در این زمینه این سازمان نیازمند مشارکت افراد خیر برای حمایت از جامعه معلولان است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.