عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برجام که با درایت مقام معظم رهبری و درایت دولت بود اکنون با بدعهدی آمریکا روبه‌رو شده ‌که اگر دولت سستی و یا اهمال کند زیاده‌خواهی آمریکا بیشتر می‌شود.

اقتصاد ایران از رکود رنج می‌برد/دولت در مقابل نقض برجام ‌سستی ‌نکند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد قسیم عثمانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که دانشگاه علمی کاربردی بوکان برگزار شد با اشاره به نقش و رسالت‌های دانشجوبان در جامعه و به ویژه نقش آنان در شکل گیری انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حادثه سال 1332 دانشجویان به وظیفه سیاسی و اجتماعی خود عمل کردند.

عثمانی با بیان این که دانشجویان همیشه پیشرو بوده‌اند گفت: در کشور ما دانشجویان همیشه پیشتاز حرکت‌های اجتماعی و انقلابی بوده و به همین دلیل در جامعه تاثیرگذار بوده‌اند چون اگر دانشجو فقط به کسب علم بپردازد به تمام رسالت واقعی خود عمل نکرده است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم دانشجویان بازدارندگی در مقابل تخلفات حاکمیت، دولت و نهادهای مختلف است و در حقیقت جریان سال  1332 نیز به سبب بازدارندگی از نفود و دخالت دشمن  توسط دانشجویان به وقوع پیوست و اکنون هم به واسطه شجاعت و تیزی قلم و بی‌پروا بودن خود می‌توانند هر کجا که نهادی از مسیر انقلاب و یا آرمان های نظام مقدس و رهبری عقب نشست وارد عمل شود و نگذارد و از انقلاب حفاطت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام که با درایت مقام معظم رهبری و درایت دولت بود اکنون با بد‌عهدی آمریکا روبه‌رو شده است که اگر دولت سستی و یا اهمال کند زیاده‌خواهی آمریکا بیشتر می‌شود و در این جا دانشجو می‌تواند به عنوان قشر تأثیر گذار چون همیشه منافع جامعه را در نطر دارد نه خود به وظیفه خود عمل کند و مانند همیشه در صف نخست مبارزه با فساد و استبداد ایستادگی کند و مردم را آگاه کنند.

عثمانی اظهار داشت: اگر در جامعه سستی دیده شود دانشجو می‌تواند با نوک تیز قلم خود جامعه را بیدار کند چون دانشجو محرک و ایده آل گراست و می‌خواهد جامعه به سمت مدینه فاضله حرکت کند.

وی با اشاره به این که دانشجویان بیدار کننده و دیده بان کشور هستند گفت: دانشجو خود را فدای سرزمین و خاک کشورش می‌کند و آن وقت است که دانشجو بودن تقدس دارد و نیز سبب پویایی، تحرک و نشاط جامعه است بنابراین یکی از رسالت‌های دانشجویی تزریق نشاط به بدنه جامعه است.

عثمانی با بیان این که جمعیت دانشجویی امروز کشور پنج برابر جمعیت نظامی 20 سال قبل ما است، افزود: این جمعیت دانشجویی نشان دهنده این است که سربازان اندیشمندی داریم که برای اصلاح و پیشرفت کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و به همین دلیل است که یاوه گویان جرأت دست درازی به خاک کشورمان را ندارند اما باید مسئولین بستر بیشتری  را برای نشاط و میدان دادن به دانشجو فراهم کنند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که باید در دانشگاه‌ها کرسی آزاد اندیشی وجود داشته باشد بنابراین مسئولین دانشگاهی باید به این امر توجه ویژه داشته باشند تا دانشجویان به جای این که در فضای مجازی که مانند سمی مهلک همه چیز را تحریک می‌کند بحث و انتقاد کنند در فضایی آزاد و دانشگاهی مشکلات را بیان کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم و تأثیر گذار دانشجویان در اصلاح شهر و کشور و با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: اگر جامعه دانشجویی به رسالت‌های خود عمل کند نخست شهر و بعد کشور را بهتر می‌سازند و امروزه آنچه مهم است اتحاد و انسجام است و نشان دهنده اتحاد و انسجام هم شرکت در انتخابات است.

عثمانی افزود: در کشوری که 70 درصد مردمان در انتخابات شرکت می‌کنند کسی جرات دخالت  و حمله به آن کشور را ندارد و اگر هوشیار نباشیم با تبلیغات سویی که از سوی دشمن می‌شود ممکن است که مردم گمراه شوند  دانشجویان باید آگاه باشند و مردم را هم آگاه کنند.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در انتخابات شورای شهر تصریح کرد: جامعه دانشجویی می‌تواند بوکان را اصلاح کند و با شناخت دقیق و کارشناسی خود منجر به بهترین انتخاب‌ها برای شهر شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود بیان کرد: زمانی که دولت دهم کشور را از دولت اسبق تحویل گرفت حجم نقدینگی 50 هزار میلیارد تومان بود و زمانی هم که دولت آقای روحانی کشور را تحویل گرفت حجم نقدینگی 800 هزار میلیارد تومان بود که سبب تورم 40 درصدی شده بود و تنها راه آن بالا بردن سود بانکی بود که نقدینگی را جمع کنند و تورم کم شود.

عثمانی در این باره افزود:  اقتصاد ما اکنون از رکود رنج می‌برد و یک جراحی اقتصادی در حال اتفاق افتادن است که درد هم دارد و باید با تورم 100 درصدی مقایسه شود نه با تورم 40 درصدی، که در این جا هم اگر جامعه دانشجویان آگاه نباشند و آن را نجات ندهد ممکن است جامعه دچار خطا بشود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی نظام آموزشی گفت: یکی از مطالبات دانشجویان ما تغییر نظام آموزشی است چون با توجه به وضعیت اقتصادی آنچه مورد نیاز جامعه است وجود کارآفرین است و جامعه دیگر نیازی به کارمند ندارد بنابراین دانشگاه باید کارآفرین تولید کند و از آنها حمایت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.