عضو کانون صنفی معلمان گفت: حدود یک میلیون فرهنگی و بیش از ١٣ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش ‌آموز کشور، در انتظار رونمایی از بودجه سال ٩٦ است.

فرهنگیان و دانش آموزان در انتظار رونمایی از بودجه ۹۶ هستند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا نیک‌نژاد افزود: دگرگونی‌های تازه در سکانداری آموزش‌ و ‌پرورش و پشتیبانی تمام‌قد دولت از وزیر جدید، امیدهایی را در میان فرهنگیان خسته از مشکلات گریبانگیر این وزارتخانه به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه رییس‌جمهوری روز شنبه سیزدهم آذر ماه بودجه سال ٩٦ کشور را برای بررسی و تصویب به مجلس ارایه داد، افزود: بودجه سال گذشته آموزش ‌و ‌پرورش حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان بود که در همان زمان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش اعلام کرد برای اینکه این وزارتخانه در زمینه بودجه بسامان شود، دست‌کم باید بودجه‌ای ٤٠ هزار ‌میلیارد ‌تومانی داشته باشد.
عضو کانون صنفی معلمان ادامه داد: مسوولان آموزش و پرورش بارها اعلام کرده اند که حدود ٩٨ درصد بودجه آموزشی کشور، صرف پرداخت دستمزد فرهنگیان می‌شود و این در شرایطی است که سال‌هاست فرهنگیان به فاصله آزاردهنده میان دستمزد خود با خط فقر کشوری، معترض هستند.  
نیک نژاد یادآور شد: کمبود دستمزد، بخش کوچکی از گرفتاری فرهنگیان و ساختار آموزشی و دانش‌آموزان است از این رو، موضوع آنجا به طنزی تلخ برمی‌خورد که دو درصد باقی‌مانده بودجه، باید صرف آموزش بیش از ١٣ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز و کیفیت‌بخشی آموزش و به‌ روز شدن شرایط کاری حدود یک میلیون فرهنگی شود.  
وی افزود: وجود ۳۵ درصد مدارس فرسوده خطرخیز، سه تا چهار میلیون دانش‌آموز بازمانده از آموزش، وضع ناگوار ٤٠٠ هزار دانش‌آموز مجتمع‌های شبانه‌روزی روستایی با کمترین امکانات آموزشی، حدود ٣٠ هزار مدرسه‌ روستایی که یا کپری و کانکسی‌ بوده یا درخور آموزش نونهالان کشور نیستند و کمبودهای آموزشی دانش‌آموزان مناطق مرزی، که همگی پیامد کمبود بودجه سالانه آموزشی کشور است بار مشکلات وزارت آموزش و پرورش را سنگین تر می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.