اصفهان- به مناسبت روز دانشجو پوستری در فضای مجازی منتشر شد که از سخنرانی فاطمه هاشمی رفسنجانی به مناسبت ۱۶ آذر و در دانشگاه کاشان حکایت داشت اما این جلسه با دستور رئیس این دانشگاه لغو شد.

لغو سخنرانی فاطمه هاشمی در دانشگاه کاشان/دعوت از نوبخت بی پاسخ ماند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه کاشان دلیل لغو این جلسه را عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم عمومی سخنرانی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: حزب توسعه و اعتدال کاشان هیچ گونه هماهنگی برای برگزاری این سخنرانی با مسئولان دانشگاه انجام ندادند و پوستر سخنرانی وی بدون مجوز انتشار پیدا کرده بود.

عباس زراعت در خصوص لغو سخنرانی فاطمه صادقی خلخالی که قرار بود در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان سخنرانی داشته باشد نیز گفت: پس از صدور مجوز برگزاری این برنامه، اطلاعاتی به دست ما رسید که نشان‌دهنده کشف حجاب این شخص و بی‌احترامی‌های وی نسبت به مقامات نظام و حجاب بود؛ به‌ این‌ ترتیب صلاح ندیدیم این برنامه برگزار شود.

متهم اصلی لغو سخنرانی دانشگاه ها دولت است

گفتنی است فاطمه هاشمی رفسنجانی در همین راستا دولت را متهم اصلی لغو چنین سخنرانی هایی در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: دولت باید نسبت به لغو سخنرانی ها در دانشگاه ها به عنوان یک نهاد تحت نظر خود قوی تر عمل کند و وقتی رئیس دانشگاهی به خودش اجازه می دهد که سخنرانی را لغو کند این مشکل متوجه دولت است.

بی پاسخ ماندن درخواست دانشجویان

شنیده ها حاکی است تعدادی از تشکل های دانشجویی دانشگاه اصفهان از چندین هفته قبل با ارسال نامه ای رسمی به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای حضور و سخنرانی در دانشگاه های این استان در روز دانشجو دعوت کردند که معاون رئیس جمهور نامه دانشجویان را بی پاسخ گذاشت.

دانشجویان اصفهانی که در دعوت نامه خود جایگاه استانشان را در کشور مهم ارزیابی کرده بودند خواستار بیان دغدغه های خود با معاون رئیس جمهور در این روز بودند که نامه شان بی پاسخ ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.