قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: آنچه فعلاً روی آن تبلیغ می‌شود وهابیت تکفیری است و برادران ما در اندونزی باید مراقب باشند که تکفیر در آنجا نفوذ نکند چراکه اندونزی ‌آرامش بسیار خوبی دارد.

مراقب نفوذ جریان وهابیت تکفیری باشید

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح سه شنبه در دیدار رئیس مجلس و برخی از نمایندگان مجلس مشورتی کشور اندونزی، با اشاره به اهمیت تقویت روابط دو کشور اظهار داشت: در کشور اندونزی اکثریت مسلمانان در راه اعتدال هستند ولی خطر تکفیری‌ها همه ما و شما را تهدید می‌کند.

وی اندونزی را بزرگ‌ترین کشور اسلامی دانست و ادامه داد: در رابطه با زادگاه خطر تکفیری‌ها مطالعات زیادی انجام‌شده و ما اسناد معتبری برای آن پیدا کرده‌ایم که تکفیری‌ها همان وهابیت عربستان سعودی هستند که باید همه ما هوشیار باشیم و برای مقابله با آن‌ها دست در دست یکدیگر بدهیم.

مرجع تقلید شیعیان به برگزاری همایش خطر تکفیری‌ها در ایران اشاره کرد و افزود: دو سال است همایش خطر جریان تکفیری‌ها در ایران برگزار می‌شود و از علمای کشورهای مختلف در آن حضور دارند و در پایان این همایش‌ها همه تأکید دارند که تکفیر از مذاهب اسلامی نیست.

وی خاطرنشان کرد: بنده کتابی به نام "وهابیت بر سر دوراهی" نوشته‌ام که تکفیری‌ها را از غیرتکفیری جدا کرده است ولی آنچه فعلاً روی آن تبلیغ می‌شود وهابیت تکفیری است و برادران ما در اندونزی باید مراقب باشند که تکفیر در آنجا نفوذ نکند چراکه اندونزی ‌آرامش بسیار خوبی دارد.

مرجع تقلید شیعیان، شیعه‌ستیزی را از اقدامات گروه‌های تکفیری عنوان کرد و گفت: آن‌ها دروغ‌های زیادی در رابطه با شیعه می‌گویند و حتی به تحریف قرآن توسط شیعیان اذعان دارند ولی شما که مهمان ما در ایران هستید، قرآن ما را با قرآن‌های دیگر مقایسه کنید، ببینید حتی یک حرف هم تغییر کرده است یا خیر.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید براینکه شیعه در صف اول مبارزه با تکفیر قرار دارد، ابراز کرد: در واقع شیعه پرچم مبارزه با تکفیر را به دوش گرفته است.

وی بابیان اینکه هرچه دو ملت به هم نزدیک‌تر و بهتر یکدیگر را بشناسند، بدبینی‌ها کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: عده‌ای از خبرنگاران فرانسوی پیش بنده آمدند و زمانی که ایران را دیدند گفتند، این ایرانی که با چشم می‌بینیم با ایرانی که در رسانه‌هاست یکی نیست، بنابراین باید رفت‌وآمدها بیشتر شود تا امنیت ایران را ببینند و دروغ‌های دشمنان را باور نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.