اردکان - فرماندار اردکان گفت: جنبش دانشجویی با همراهی روحانیت روشن‌ضمیر و رهبری امام خمینی (ره) پایه‌گذار انقلابی شگرف در ایران شد.

جنبش دانشجویی با رهبری امام خمینی (ره) پایه‌گذار انقلابی شگرف در ایران شد

به گزارش قدس آنلاین ،هادی مقیمی به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه اردکان اظهارداشت: شانزدهم آذر سالروز شهادت سه دانشجوی مبارز ی می باشد  که در مقابله با استبداد داخلی پهلوی و استکبار خارجی جانانه ایستادند و جنبش دانشجویی را پایه‌گذاری کردند.

وی  به نقش ارزنده و بی‌بدیل دانشجویان در مناسبت‌های مختلف و حوادث انقلاب و پس از آن اشاره کرد و افزود: دانشگاهِ زنده و پویا باعث تحرک، پیشرفت و اصلاح جامعه می‌شود .

فرماندار مسئولیت‌پذیری، نقد منصفانه و عالمانه و تحصیل را از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشجویان برشمرد و خاطرنشان ساخت: مشارکت دانشجویان به عنوان گروه‌های مرجع در جامعه در تمامی زمینه‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند راهگشا و کمک‌کننده باشد و فضای دانشگاه باید برای نقد سازنده مهیا باشد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی تصریح کرد: آرمان و اندیشه دانشجویان باید اهتمام به حق مردم باشد؛ چراکه مردم‌سالاری یعنی حق حاکمیت مردم و این حاکمیت باید درباره ولی‌نعمتان خود پاسخ‌گو باشد.

فرماندار اردکان استقلال، عدالت‌خواهی، آزاداندیشی، نقد و روشن‌گری در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین ویژگی‌های تشکل‌های دانشجویی برشمرد و افزود: تمرین این آرمان‌ها در محیط دانشگاهی منجر به تربیت مدیران موفق و کارآمد آینده کشور خواهد شد.

مقیمی به تشریح وضعیت اقتصادی در شهرستان اردکان پرداخت و گفت: قریب به دو دهه است که اردکان با همت مسئولان در مسیر توسعه صنعتی قرار گرفته است؛ اما رابطه صنعت و دانشگاه در این شهرستان با چالش‌های جدی روبه‌رو است و ارتباط این دو ساختار باید بیش از پیش تقویت شود.

وی ایجاد رشته‌های جدید مرتبط با صنعت را از مقدمات اساسی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با مدیریت مناسب، پیوند دانشگاه و صنعت در اردکان بیش از پیش تقویت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.