واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور بیش از آنکه دغدغه شغلی داشته باشیم خواستار امنیت اجتماعی و تحکیم خانواده‌ای متعالی هستیم.

دانشجویان دختر خواستار امنیت اجتماعی و تحکیم خانواده‌ متعالی شدند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: ضمن گرامیداشت حرکت بصیرانه دانشجویان در سال ١٣٣٢اعلام می‌داریم که ما دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم لازم می‌دانیم تا درباره زنان و خانواده نکاتی را به متولیان این امر متذکر شویم.

در بند اول این بیانیه آمده است: سیاست‌های کلی خانواده یکی از مهمترین مسائلی است که می‌بایست در رأس تصمیم گیری‌ها، سیاست گذاری‌ها و اقدامات مسؤولان به خصوص در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان متولی امور زنان و خانواده درمجموعه دولت، قرار گیرد. البته این توجه و التزام نباید صرفا روی کاغذ در یک مصاحبه خلاصه شود بلکه باید به طور جدی در رأس اقدامات و تصمیمات این مرکز قرار گیرد.

در بند دوم این بیانیه عنوان شده است: متذکر می‌شویم همانطور که رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بیان فرمودند که برنامه‌های توسعه که برنامه انگلیس غربی است را قبول نداریم و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطلوب نظام و انقلاب اسلامی است.

لذا اینکه مدام بر توجه و اهتمام به رسیدن به توسعه پایدار تاکید می‌کنند تا اینجا که در برنامه ششم توسعه، مباحث جنسیتی را برای رسیدن به توسعه پایدار قرار داده‌اند که این کاملا نادرست و برخلاف صلاح جامعه است. خوب است مسؤولان تدبر و تاملی بر آسیب‌های اجتماعی که هم اکنون گریبان‌گیر جامعه ماست بکنند تا به خوبی دریابند که توجه به برنامه‌های توسعه در این چند سال تهدید نهاد خانواده و آسیب های اجتماعی را در پی داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: توجه به برنامه‌های توسعه دوگانگی و حیرت بین دین و مدرنیته را برای مردم به بار آورده است که البته برای ما کاملا روشن است که هدف توسعه پایدار رسیدن به برابری جنسیتی ست و این هدف با تعیین شعار عدالت جنسیتی در تناقض است و اینگونه برداشت میشود که محور عدالت جنسیتی برای رسیدن به عدالت جنسیتی است(در اهداف توسعه پایدار برابری جنسیتی مدنظر است).

واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بند سوم این بیانیه آورده است: عضویت ایران در هیأت اجرایی نهاد سازمان ملل نباید باعث پیروی کورکورانه و متقلدانه ایران و مسؤولان امور زنان و خانواده از تفکرات و موارد مدنظر سازمان شود. هرچند که هدف از عضویت در چنین سازمانی باید روشن شود ولی لازم است که این حضور برای ارائه الگوی ایرانی اسلامی و طرح نظر کامل و جامع اسلام در این جمع باشد نه اینکه اولویت‌های این سازمان در رأس اقدامات و اولویت‌های دولت در بحث امور زنان و خانواده قرار گیرد.

در بند چهارم این بیانیه آمده است: ما جمعی از دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از آنکه دغدغه شغلی داشته باشیم خواستار امنیت اجتماعی و تشکیل و تحکیم خانواده‌ای متعالی هستیم که در این راستا توجه به ازدواج جوانان و رفع مشکلات و موانع پیشروی آنها برای تشکیل خانواده از اولویت‌هاست که می‌بایست توسط مسؤولان زنان و خانواده در کشور جریان‌سازی شود نه اینکه اشتغال و حضور سیاسی زنان در جامعه جریان سازی شود.

واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بند پنجم این بیانیه عنوان کرده است: در جریانات فمینیستی غربی همواره به دنبال سهم خواهی برای زنان بدون در اولویت قرار دادن شایستگی و لیاقت افراد مدنظر بوده است که این سهم خواهی صرفا جنسیتی، زن را به خاطر زن بودن در جایگاهی قرار می‌دهند که این توهین به زن است و جایگاه و ارزش برای زن زمانی تعریف می‌شود که یک خانم به خاطر لیاقت و شایستگی در جایگاهی قرار گیرد، لذا اینکه ما فقط بدنبال افزایش حضور زنان در مقامات مختلف باشیم بدون آنکه اولویت ما شایستگی باشد و فقط زنانه شدن مدنظرمان باشد اشتباه است و مدنظر اسلام نیست.

در پایان این بیانیه آمده است: یادآوری می‌کنیم که نهاد خانواده و نقش بی بدیل زن در خانواده همواره در نظر دین مبین اسلام از مفاخرات و تاکیدات بوده است و متذکر می‌شویم که اشتغال زنان تا جایی با مخالفت اسلام روبرو نمی‌شود که به خانواده ضربه نزند حال در اظهاراتی بیان شده که خانواده مانع اشتغال زنان شده است! و در مواردی مشابه اشتغال زنان در اولویت و تحکیم نظام خانواده در اولویت‌های بعد از آن قرار داده شده است که این با مبانی اسلام در تناقض است و دستگاه‌های مختلف ذیربط موظفند نسبت به نفی این نگرش اقدامات اساسی لحاظ کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.