نایب رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: فعالان عرصه فرش دستباقت انتظار دارند تسهیلاتی که در برنامه پنجم برای این بخش در نظر گرفته شده در برنامه ششم نیز لحاظ شود.

تسهیلاتی برای فعالان عرصه فرش دستبافت در برنامه ششم لحاظ شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،ابوالفضل رجبیان ظهر سه‌شنبه در سومین همایش گره طلایی که با هدف تقدیر از فعالان هنر و صنعت فرش قم در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد در سخنانی گفت: عرصه تولید فرش دستبافت، مشکلات متعددی دارد اما با این اوصاف صادرات یک چهارم کل کشور را فرش دستبافت تشکیل می‌دهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: امیدواریم با باز شدن فضای اقتصادی در کشور و حل مشکلات پیش رو، فعالیت فعالان عرصه فرش دستبافت در ایران و قم افزایش یابد و شاهد شکوفایی روز افزون در این بخش باشیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه برنامه ششم هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است، اظهار داشت: انتظاری که فعالان عرصه فرش دستباقت از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس دارند این است تسهیلاتی که در  برنامه پنجم برای این بخش در نظر گرفته شده در برنامه ششم نیز لحاظ شود.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سومین همایش گره طلایی به منظور بزرگداشت استاد رشتی زاده، گفت: ایشان از اولین افرادی بود که بافت فرش دستباف ابریشم را به صورت استادکاری در قم آغاز و دنبال کرد.

رجبیان ادامه داد: استاد رشتی زاده هنرمندی فرهیخته و به نام بود و از ابتدای فرآیند تولید فرش دستبافت شامل تهیه نخ از پشم، رنگریزی و طراحی تسلط کامل داشت.

وی افزود: استاد رشتی زاده مدیری توانمند بود و فعالیت‌های وی در عرصه صادارت فرش دستبافت به گونه‌ای بود که تجار از خاورمیانه تا کشورهای اروپایی از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان قم با بیان اینکه استاد رشتی زاده فعالیت‌های خیرخواهانه بسیاری در طول عمرش داشت، افزود: ساخت خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان و همچنین ساخت تعدادی مدرسه ازجمله اقدامات خیرخواهانه وی در زمان حیاتش بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.