کرج- مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز لغو تمام مجوزهای شکار پرندگان در استان را به منظور پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان دانست و گفت: شهروندان در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ وجه به آن ها دست نزنند چرا که ممکن است مبتلا به این بیماری باشند.

مجوزهای شکار پرندگان در البرز لغو شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین محمدی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که از جمله بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است، ابراز کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با این بیماری صورت گرفته و در حال حاضر تمام محیط‌بانان و کارشناسان ما با همراهی افراد بومی و محلی و گروه‌های مردمی به رصد لحظه به لحظه زیستگاه‌ها مبادرت می‌کنند.

وی بیان داشت: از سوی دیگر همکاری و تعامل خوبی با دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان دامپزشکی داریم و تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وجود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: با این وجود، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام داده‌ایم تا در صورت مشاهده این بیماری، بتوانیم با توان خوبی با آن مقابله کنیم.

وی اظهار داشت: استان البرز به دلیل بهره‌مندی از شرایط خوب جغرافیایی و اراضی ملی و حفاظت از این اراضی که با جدیت انجام می‌شود، زیستگاه خوبی برای انواع پرندگان به شمار می‌آید.

محمدی افزود: از سوی دیگر هر ساله در زیستگاه‌های البرز از جمله زیستگاه‌های آبی شاهد مهاجرت برخی از گونه‌های پرندگان در فصل سرما هستیم.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه برخی از پرندگان در زمان مهاجرت به طور موقت در زیستگاه‌های البرز حضور داشته و در طول مسیر از این استان عبور می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.