وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه آمریکا با نادیده گرفتن برجام منزوی و متضرر خواهد شد، گفت: برجام یک سند بین المللی چندجانبه است.

آمریکا با نادیده گرفتن برجام منزوی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمود واعظی عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در پارک شهید چمران کرج برگزار شد، با اشاره به سفر هیئت دولت به البرز که بیست و ششم آبان ماه سالجاری انجام شد، گفت: از مردم فهیم استان البرز برای مهمان نوازی از رئیس جمهور و هیئت دولت تشکر می کنم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به نیابت از رئیس جمهور، از استاندار البرز و مسئولان اجرایی تشکر می کنم، گفت: به واقع برنامه ریزی خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن این سفر انجام شده بود.

واعظی با بیان اینکه بودجه خوبی به استان البرز تعلق گرفته است، گفت: امیدواریم این بودجه رفاه مردم را تامین کند و توسعه و آبادانی را به همراه داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی استان البرز منظم برگزار می شود، گفت: امیدواریم صمیمیت میان مدیران استان باعث شود که مصوبات سفر هیئت دولت به زودی اجرایی شود.

واعظی در بخش دیگری ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهارکرد: روحیه استکبارستیزی ملت ایران و قشر دانشجو ستودنی است زیرا دانشجویان ایرانی برای دفاع از میهن از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اند.

وی با بیان اینکه روحیه استکبارستیزی ملت ایران تغییر نکرده است، گفت: این ملت برای حفظ اعتقاداتش تا پای جان ایستادگی می کند.

واعظی گفت: وقتی که تحریم های هسته ای بر علیه ایران اعمال شد، مردم پا عقب نکشیده و ایستادگی کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وقتی دولت تصمیم گرفت از حقوق هسته ای دفاع و تحریم ها را لغو کند، مردم با همه وجود شرایطی را ایجاد کردند که طی ۳۰ ماه تیم مذاکره کننده هسته ای با آرامش به مذاکره بپردازند.

واعظی با اشاره به اینکه اگر امروز در آمریکا اتفاقاتی افتاده و انتخاباتی انجام شده که برخی مدعی هستند برجام به نفع آنها نیست، گفت: بسیاری دیگر از کشورها اذعان کرده اند که دستاوردهای برجام به نفع ایران بوده است چرا که ایران هم حق هسته ای و هم جایگاه خود در منطقه را حفظ کرده است و همچنین تحریم ها را لغو کرده و با سرعت به پیش می رود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوریخواهان می خواهند برجام را نادیده بگیرند، گفت: برجام یک سند بین المللی و چندجانبه است که به امضاء ۱+۵ و نماینده اتحادیه ارپا رسیده و در شورای امنیت ملی نیز تصویب شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینطور نیست که رئیس جمهور آمریکا بگوید ما برجام را قبول نداریم، او نمی تواند در مقابل ایران بایستد، چرا که امضاء ۱+۵ و نماینده اتحادیه اروپا در سند برجام موجود است.

واعظی گفت: اگر آمریکا بتواند به آنچه که می گوید عمل کند و برجام را نادیده بگیرد، بدون تردید منزوی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا مدتها در پی تحریم های نفتی بر علیه ایران بود، گفت: این در حالی بود که ایران توانست قراردادهای نفتی خود را با دیگر کشورها منعقد کند.

وی با اشاره به اینکه کشوری که ملتی مانند ایران دارد، هیچگاه به بن بست نخواهد رسید، گفت: اگر مرور کوتاهی داشته باشیم می بینیم چه دورانی را پشت سر گذاشته ایم. بزرگترین مولفه پیروزی های اخیر ایران، وجود رهبر معظم انقلاب و ملت غیور است.   

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری با اشاره به اینکه آینده روشنی پیش روی ما است، گفت: دنیا در حال تغییر است و در حال حاضر قدرت در داشتن تسلیحات نظامی نیست بلکه در داشتن تفکر دانش بنیان است.

واعظی با اشاره به اینکه در ادبیات سیاسی به تفکر دانش بنیان قدرت نرم می گویند، گفت: ملتی که فرهنگ و اندیشه داشته باشد، مسلح به قدرت نرم است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است در جهان به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کنیم، باید از قدرت نرم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه فناورانه به مسائل پیرامونی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: رئیس جمهور پیش از کاندیداتوری معتقد بود که دولتی باید بر سر کار بیاید که در تصمیم گیری ها به مسئله مهم پژوهش توجه ویژه ای داشته باشد. به همین منظور اسم دولت یازدهم مزین به دولت تدبیر و امید شد.

واعظی با بیان اینکه تدبیر فقط یک شعار نیست، گفت: در دولت یازدهم همه مسئولان باید از سلیقه ای نگاه کردن به مسائل بپرهیزند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر می خواهیم رشد کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید به اقتصاد توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: نباید به پژوهش مانند دیگر حوزه ها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش کرده ایم در کمیسیون های مختلف تصمیمات مناسبی اتخاذ شود، گفت: این تصمیمات با کمیته های زیرمجموعه کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفته و نتایج کمیسیون های مختلف به دولت ارائه شده است.

واعظی با اشاره به اینکه ما تدبیر را به عنوان شعار و تبلیغات نمی دانیم، گفت: تدبیر یک روش برای حل مشکلات کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده است، گفت: معضل بیکاری در کشور باید حل شود، این ۷۰۰ هزار شغل در حال حاضر نمودی ندارد و در آینده تاثیراتش را خواهیم دید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه روش ها باید تغییر کند، گفت: اگر در ده سال گذشته نام ده کشور را فهرست می کردیم، ۹ شرکتش نفتی بود در حالی که امروزه از ۱۰ شرکت، ۹ شرکت در حوزه دانش بنیان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه نگاه دانش بنیان، اقتصاد کشور را نجات می دهد، گفت: در حوزه ارتباطات ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. همچنین ۱۴۰ میلیارد تومان وام وجوه اداره شده اختصاص یافته که شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها توسعه پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.