ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران هدف از کمپین « نه به کودک آزاری و احترام به کودکان، آری » را آشنایی و حساس سازی جامعه و خانواده ها نسبت به مقوله کودک آزاری دانست و گفت: این کمپین برای نخستین بار در تمام شهرهای مازندران برگزار می شود.

کمپین «نه به کودک آزاری» در ساری برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سید سعید آرام در جمع مسولین، مدیران و مربیان مهدهای کودک در پارک ملل ساری اظهار کرد: از ۲۵۰ مورد کودک آزاری گزارش شده در سالجاری، ۹۶ مورد آن از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بوده و مابقی گزارش ها از طریق مراکز کودکان خیابانی، کار، پایگاههای خدمات اجتماعی و نیروی انتظامی به بهزیستی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه  شایع ترین علت پذیرش کودکان آزار دیده از نوع آزار جسمی می باشد، یادآور شد: ٤٥ درصد کودک آزاری ها جسمی بوده و از این میان ۵۳ درصد دختر و ۴۷ درصد پسر بودند.

مدیرکل بهزیستی مازندران میزان کودک آزاری جنسی را ۸ درصد اعلام کرد و گفت: در سالهای اخیر، کودک آزاری از نوع عاطفی بسیار رشد داشته است.

آرام با بیان اینکه کودک آزاری می تواند جنبه های روانی، عاطفی، غفلت، جسمی و از همه مهمتر جنسی داشته باشد، تاکید کرد: کودک آزاری از پدیده های بسیار خطر ناک بوده که علت اصلی آن ناآگاهی جامعه و خانواده ها نسبت به کودکان است.   

وی با ذکر این نکته که بهزیستی مازندران در راستای فرهنگ سازی در زمینه مراقبت های عاطفی و جسمی از کودکان، اقدام به راه اندازی این پویش کرده است، خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه های انسانی هر کشوری بوده و امنیت و حمایت از آنها باید از اصلی ترین دغدغه ها باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.