اصفهان - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس بمنظور تکریم زائران حرم امام رضا(ع) از مبداء تا زمان بازگشت در تمام استان های کشور راه اندازی می شود، گفت: زائران بارگاه رضوی «از مبدأ تا مبدأ» مورد حمایت هستند.

زائران بارگاه رضوی «از مبدأ تا مبدأ» مورد حمایت هستند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمرتضی بختیاری عصر سه شنبه در جلسه ای با حضور خیران استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ هزار نفر خادم امام رضا(ع) هستند، اظهار کرد: ما باید شمار خادمان رضوی را به چهار میلیون نفر افزایش دهیم، به دیگر سخن همه مردم می توانند در موقعیت های مختلف خادم هشتمین امام شیعیان باشند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مردم را محور اصلی خدمات و فعالیت های این مجموعه دانست و افزود: هموطنان بسیاری در اجرای برنامه ها و اهداف آستان قدس رضوی فعالیت می کنند.

به گفته بختیاری، خادمان حرم مطهر هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، تنها خادمان ملبس در حرم نیستند، بلکه هر پزشکی که در بیمارستان مرتبط با آستان، بیماران را بطور رایگان مداوا می کند یا معلمی که دانش آموزان فقیر و یتیم را آموزش می دهد نیز خادمان این امام همام به شمار می روند.

وی با اشاره به گفته امام راحل که مشهد مقدس و بارگاه امام هشتم را قلب تپنده ایران نامیده بودند، گفت: اهمیت زیارت این امام رئوف بسیار زیاد است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: نام امام رضا(ع) برای حفظ آرامش و رستگاری در دنیا و آخرت در گروی پیمودن راه ایشان است.

وی افزود: سیاست راهبردی آستان قدس رضوی در هفت سرفصل و ۳۰ بند تدوین شده و تکریم، افزایش و بهبود خدمات به زائران هشتمین امام شیعیان جزو اصلی ترین رویکردهای این مجموعه است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حمایت و تکریم زائران از دورافتاده ترین نقاط ایران و همچنین زائران خارج کشور، اصل فعالیت این مجموعه بویژه در دفاتر نمایندگی استانهاست.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زائر اولی ها تصریح کرد: بسیاری از هموطنان با وجود کهولت سن و بدلیل ضعف شدید مالی، حتی یکبار هم موفق به حضور در حرم مطهر رضوی نشده اند، لذا اینگونه اشخاص باید شناسایی شوند و با برنامه ریزی مناسب، شرایط سفر سه روزه آنان به مشهد فراهم شود.

بختیاری یادآور شد: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی پیش از این در اصفهان فعالیت می کرد و حسین آذین بعنوان مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان انتخاب شده بود اما از امروز بطور رسمی کار خود را آغاز و دنبال خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.