رئیس مجلس خبرگان رهبری خواستار پیگیری جدّی تمدید تحریم ها و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی در جهت احقاق حقوق ملت ایران شد.

دستگاههای ذیربط در برابر تمدید تحریم ها موضع متقابل اتخاذ کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و از دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی خواست برای احقاق حقوق ملت ایران بکوشند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

لَن یّجْعَلَ ٱللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی ٱلْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً (نساء: ۱۴۱)

دولت جنایتکار آمریکا بار دیگر با تفرعن و خوی استکباری خود، عناد و دشمنی با ملت ایران را نشان داد و با تمدید تحریم‌های۱۰ ساله(ISA) و نقض یک سویه برجام که یک توافق چندجانبه است، ثابت نمود که طبق فرمایش دوراندیشانه مقام معظم رهبری، دولتمردان و حاکمان آمریکایی به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و نیستند و برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

بی شک این اقدام خصمانه، ناقضِ تعهدات بین‌المللی بوده و وجهه واقعی آمریکا را بیش از پیش در عرصه جهانی در نزد طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای روشن خواهد ساخت.

مجلس خبرگان رهبری، ‌ضمن هشدار به دشمنان و گوشزد نمودن این موضوع که آحاد مردم و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران، ‌طبق آموزه‌های دینی و ملی خود، زیر بار زورگویی و قلدر مآبی مستکبران نخواهند رفت و با اعتقاد راسخ به این وعده الهی که «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ» (حج: ۳۸)، این بدعهدی و نقضِ آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم نموده و خواستار پیگیری جدّی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی در جهت احقاق حقوق ملت ایران می‌باشد.

احمد جنّتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.