موزه هنرهای دینی امام علی(ع) شامگاه سه‌شنبه میزبان هنرمندانی بود که به بهانه زادروز استاد مشایخی به همراه ایشان گردهم آمده بودند.

مشایخی: زندگی خصوصی هنرمندان فقط به خودشان مربوط نیست/ قدکچیان: حاتمی بدون مشایخی حاتمی نمی‌شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، جمشید مشایخی در مراسم زادروزش با بیان اینکه زندگی خصوصی هنرمندان فقط به خودشان مربوط نیست، گفت: هنرمند واقعی کسی است که احساس کند هر لحظه در چشم دیگران الگوست. 

حسین لطفی در این مراسم با بیان اینکه استاد مشایخی احتیاجی به تعریف ندارد خود را مدیون ایشان معرفی کرد چرا که استاد بود که برای اولین بار باعث شد او در اداره تئاتر استخدام شود. 

قدکچیان نیز با تاکید بر اینکه در ایران چند استاد واقعی بیشتر نداریم و حتما یکی از آنها استاد مشایخی است خاطره‌ای از زمانی که دستیار اول مرحوم حاتمی‌ بود تعریف کرد و در پایان گفت: حاتمی بدون استاد مشایخی حاتمی نمی‌شد. 

بهزاد فراهانی هنرمند دیگری بود که در این مراسم به تقدیر از استاد مشایخی پرداخت. 

وی با تصریح این موضوع که هر کسی نمی‌تواند پیشکسوت باشد، پیشکسوتی را دارای آئینی دانست که افراد معدودی در حال حاضر آن را رعایت می‌کنند. 

فراهانی یکی از این افراد را استاد مشایخی عنوان کرد چرا که همواره عرفان اشراقی را در زندگی شخصی‌اش رعایت می‌کند.

وی همچنین یکی دیگر از خصوصیات استاد را حفظ غرور هنرمندان عنوان کرد چرا که استاد مشایخی هرگز در مقابل هیچ دولتمردی سر تعظیم فرود نیاورده است. 

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بزرگترین سرمایه کشور را انسانهایی دانست که در آن کشور رشد می‌کنند و باعث رشد دیگران نیز می‌شوند. 

وی از هنرمندان خواست کتابی راجع به هنر و منش استاد مشایخی تهیه کنند. 

در پایان این مراسم هدایایی از طرف سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و سازمان سینمایی به استاد اهداء گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.