رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های مختلف در ایام اربعین حسینی باید مستندسازی شود، گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اربعین حسینی یکی از نیازمندیهای اساسی است که باید مدنظر قرار گیرد.

دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی باید ایجاد شود/ اولویت جدید مرز خسروی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حسین ذوالفقاری در بیست و هشتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید وجهه مردمی بودن مراسم اربعین حسینی به طور کامل مورد توجه قرار گیرد و امور به طور شفاف مشخص شود.

وی ادامه داد: باید اعلام کنیم که برنامه‌هایی همچون تامین امنیت، زیرساختها، بهداشت و درمان به عهده حاکمیت است و برخی امور ترکیبی تغذیه و اسکان در اختیار مردم باشد تا بعد مردمی کار را جهت دهیم. 

ذوالفقاری تصریح کرد: باید مردم همانند امسال به فعالیت خود در زمینه نذورات و تغذیه اهتمام کنند و  این موضوع باید به طور شفاف مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های مختلف در ایام اربعین حسینی باید مستندسازی شود، گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اربعین حسینی یکی از نیازمندیهای اساسی است که باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره این موضوع که به مرز جدید برای عبور و مرور در ایام اربعین اشاره شده است گفت: در صورتی که مرز جدیدی بخواهد برای تردد میان دو کشور مورد توجه قرار گیرد اولویت ما مرز خسروی خواهد بود. 

ذوالفقاری افزود: اگر امنیت در مرز خسروی و این محدوده واقع شود به طور حتم اولویت ما مرز خسروی است و اولویت بعدی آن نیز مرز سومار است. 

وی تصریح کرد: ضرورت تبیین فرهنگسازی برای اربعین حسینی یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود و به این موضوع نیز باید به طور کامل پرداخته شود. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی عنوان کرد: استانی کردن در بحث نظم بخشی به تردد زائران اربعین حسینی نیز یکی از برنامه‌هایی است که بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و تصدیگری ملی نیز کاهش پیدا کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.