بجنورد-معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: ۱۶ آذر فرصتی برای مرور بدعهدی های استکبار است.

۱۶ آذر فرصتی برای مرور بد عهدی های استکبار است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وحید جلیلی شامگاه چهارشنبه در میان دانشجویان بجنورد اظهار داشت این روز فرصتی است تا با مرور واقعیت های تاریخ،از برخی توهم های رمانتیک در فضای تحلیل سیاست خارجی بیرون آییم و با واقع بینی،عمق دشمنی استکبار را ببینیم.
وی تصریح کرد:این مرور باید سبب شود که به قابلیت های داخل کشور  که کم نیست، بیشتر توجه کنیم و با درس گرفتن از موفقیت از موفقیت ها و عبرت از ناکامی ها، مسیر پیشرفت ایران اسلامی را تبیین کنیم. 
جلیلی با اشاره به حادثه های ۱۶ آذر سال ۳۲ و ۱۵ خرداد ۴۲ گفت:زمانی درگیری ما با آمریکا بر سر حداقل ها همچون نگرفتن حق توحش بود اما اکنون درگیری ما با آمریکا بر سر حداکثرها است.
وی افزود:شعار مرگ بر آمریکا برای نخستین بار در ۱۶ آذر ۳۲ بر زبان جاری شد و از همان زمان نیز مخالفت ها با این شعار شکل گرفت.
وی افزود:در تمام این سال ها آمریکا تلاش داشته تا انقلاب را نابود کند و در این راه از به کار گیری هیچ ابزاری ابا نکرده است از تجهیز گرگ خونخواری چون صدام به سلاح شیمیایی تا زدن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و ترور دانشمندان در خیابان های تهران فروگذار نکرده است. 
معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: امروز زمان آن رسیده است که پس از ۶۳ سال از نخستین شعار دادن مرگ بر آمر یکا، تحلیل ها از تعامل ایران و آمریکا جمع بندی شود.
وی با بیان اینکه برخی می گویند رفتار آمریکا با ایران، واکنش به انقلاب اسلامی است افزود: این درحالی است قدمت شعار مرگ بر آمریکا به ۲۵ سال دوره حکومت شاه،یعنی حکومت کاملا هماهنگ با آمریکا بازمی گردد.
وی افزود:این افراد باید پاسخ دهند پس کودتای ۲۸ مرداد واکنش به چه بود؟ اینها سوالاتی است که برخی تحلیل گران به راحتی از پاسخ به آن فرار می کنند. 
وی به قانون تمدید تحریم ها علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت:با تمام تلاش های انجام شده برای کم کردن بهانه جویی های آمریکا، سنا به این اعتمادسازی نه گفت و حتی یک نفر و یک رای در سنا حاضر نشد آن را به رسمیت بشناسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.