تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس منعقد شد.

ایران و قبرس در حوزه ژنتیک و متابولومیکس همکاری می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت عصر امروز سه شنبه ۱۶ آذر ۹۵ در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در زمینه توسعه علوم ژنتیک و متابولومیکس منعقد شده و پیش از انعقاد این تفاهم نامه نشست های متعددی برگزار شد و شرایط همکاری دو کشور برای توسعه همکاری ها بررسی شد.

وی افزود: مرکز پژوهش های نورولوژی قبرس یکی از مراکز تحقیقاتی مهم است و با توجه به ظرفیت هایی که ما در مراکز تحقیقاتی خودمان داریم این تفاهم نامه برای همکاری های مشترک در زمینه ژنتیک و علوم غدد و سایر زمینه های مرتبط به امضا رسید.

لاریجانی با اشاره به مفاد این تفاهم نامه یادآور شد: زمینه های تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و حتی گرانت های تحقیقاتی از جمله مفاد اجرای این تفاهم نامه است.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت های زیادی در کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولیسم  ایجاد شده و لازم است با اشتراک علوم مرتبط با سایر مراکز معتبر بین المللی نسبت به توسعه این علوم در کشور اقدام کنیم.

اجرای پروژه های مشترک بین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

در مراسم امضای این تفاهم نامه آندریاس کوزوپس سفیر قبرس در ایران نیز به سابقه همکاری های ایران و قبرس در زمینه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این قبیل تفاهم ها زمینه بهره برداری از امکانات دانشگاههای هر دو کشور و همکاری دانشگاه های قبرس با دانشگاههای علوم پزشکی ایران را فراهم می کند.

دکتر لئونیداس فیلاکتوس رئیس مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس نیز با ابراز خرسندی از همکاری این مرکز با پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح مفاد این تفاهم نامه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همکاری طرفین زمینه های توسعه دانش ژنتیک و متابولومیکس در دو کشور فراهم شود.

در این نشست همچنین دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مسعود یونسیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مدیران معاونت آموزشی و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.