مدیر مرکز هماهنگی شعبه پل زمینی ارتباطی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین گفت: برای جابجایی یک درصد حجم ۴۰ میلیارد دلاری اقتصادی ایران و چین به سالی۴۰۰ رم قطار نیاز است.

سالانه ۴۰۰ رم قطار در ترانزیت کالای ایران و چین نیاز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، وو جینگ یو(wu jingyu) سه شنبه شب در جلسه با استاندار قزوین در محل مرکز سرمایه گذاری استان قزوین گفت: امروز جلسه خوبی با مسئولان اتاق بازرگانی قزوین و راه آهن داشتیم و موضوع ایجاد شبکه ریلی ایران و چین و بندر خشک در قزوین را بررسی کردیم.

وی افزود: حضور مسئولان عالیرتبه استان قزوین در این نشست نشان می دهد دولت و استاندار محترم به طرح راه آهن ایران و چین و اروپا و توسعه مناسبات اقتصادی اهمیت زیادی می دهد و از این مسئله خرسندیم.

وو جینگ یو(wu jingyu) تصریح کرد: مهمترین هدف ما از این سفر ایجاد مقدمات لازم برای برنامه ریزی و راه اندازی قطار ایران، چین و اروپا به صورت رفت و برگشت و سپس بندرخشک است.

وی بیان کرد: قطار ایران و چین چند ویژگی دارد و از آنجا که بیشترین حجم مبادله کالا در حال حاضر توسط کشتی و مسیر دریایی است وچون این مسیر حدود ۴۰ روز طول می کشد باید برای کاهش زمان فکری اساسی کرد.

این سرمایه گذار چینی اضافه کرد: هر چند ترانزیت کالا با شبکه ریلی از مسیر دریایی گرانتر است اما زمان تا ۵۰ درصد کاهش می یابد که ارزشمند است.

وو جینگ یو گفت: با قطار می توان مسیر شهر «ایوو» در استان چین به ایران را از ۴۰ روز به ۲۰ تا ۱۴ روز کاهش داد و چون در ترانزیت نظم و زمان بندی اهمیت دارد ایجاد شبکه ریلی اقتصادی تر است.

وی بیان کرد: حجم تجاری ایران و چین بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار است که برای یک درصد جابجایی کالاها به ۴۰۰ قطار و به طور میانگین به سه قطار درروز نیاز داریم و این موضوع اهمیت اجرای این طرح را دوچندان می کند.

وو جینگ یو اظهارداشت: راه اندازی قطار ایران و چین میتواند به توسعه حجم مبادلات اقتصادی دو کشور هم کمک و سود طرفین را تامین کند و موجب تقویت روابط سیاسی و فرهنگی هم شود.

اولین فصل سال میلادی عملیات اجرایی محقق شود

وو جینگ یو(wu jingyu) اظهارداشت: امیدواریم با پیگیری لازم بتوانیم در اولین فصل میلادی این طرح را عملیاتی کنیم و بر اساس مطالعات انجام شده هنوز پتانسیل های زیادی در استان قزوین و ایران وجود دارد که می تواند مورد توجه برای سرمایه گذاری قرار گیرد.

وی بیان کرد: دومین هدف ما ایجاد بندر خشک در قزوین است که دردراز مدت این منطقه می تواند محل توقف و بارگیری کالا بین ایران و چین باشد اما برای تحقق آن نیازمند بسترسازی لازم هستیم.

در این جلسه هدایایی به رسم یادبود بین استاندار قزووین و رئیس هیئت تجاری و سرمایه گذاری چین رد و بدل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.