ریمارکِبِل (reMarkable) شرکتی است که تصور می کند وقت آن رسیده کاغذ هم مانند بسیاری مقوله های دیگر زندگی بشر دستخوش تغییر شود و در همین راستا محصولی به نام «تبلت کاغذی» را عرضه کرده است.

تبلت کاغذی جایگزینی برای دفترچه یادداشت+عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دیجیاتو، کاغذ ماده ای با مزایای بیشمار است؛ این ماده سالهاست که توسط بشر مورد استفاده قرار می گیرد و البته معایب خاص خود را هم دارد: ممکن است فرسوده یا پاره شود، حجم زیادش وزن بالایی دارد و فضا اشغال می کند. 

ریمارکِبِل (reMarkable) شرکتی است که تصور می کند وقت آن رسیده کاغذ هم مانند بسیاری مقوله های دیگر زندگی بشر دستخوش تغییر شود و در همین راستا محصولی به نام «تبلت کاغذی» را عرضه کرده است.


این گجت در اصل نوعی تبلت E-Ink (جوهر الکترونیک) است که طبق گفته های بالا، با هدف جایگزین نمودن کاغذ ارائه شده و در یادداشت برداری و همچنین مطالعه سودمند واقع می شود.

شرکت سازنده در خصوص مزایای این دستگاه سخن ها رانده اما به طور مشخص به مواد مورد استفاده در نمایشگر آن اشاره نمود که «اصطکاک بسیار بالایی» دارند تا کاربر همان حس نوشتن روی کاغذ واقعی را تجربه کند. در ساخت این محصول همچنین از نوعی تکنولوژی اختصاصی برای کم کردن تاخیر در پاسخگویی نمایشگر به فرامین و نمایش دیتای ورودی استفاده شده (همانطور که احتمالا می دانید پایین بودن نرخ فریم از جمله اصلی ترین نقاط ضعف دستگاه های E-Ink به شمار می رود).

e-ink

در خصوص ظاهر تبلت کاغذی هم باید بگوییم عمدا به گونه ای طراحی شده که ساده ترین شکل ممکن  را داشته باشد. این دستگاه صرفا قادر به نمایش ای-بوک (کتاب های الکترونیک)، فایل های PDF و اسناد است و امکان حاشیه نویسی این فایل ها نیز برای کاربرانش فراهم است. در صورتی هم که بخواهید از آن به عنوان وسیله ای برای یادداشت برداری استفاده نمایید این امکان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در هر حال اگر تمایل دارید کاغذ را برای همیشه کنار بگذارید تا هم به حفظ محیط زیست کمک کنید و هم از محدودیت های این ماده رها شوید، تبلت کاغذی با نمایشگر 10.3 اینچی و همچنین امکانات فوق العاده اش می توان گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

پیش سفارش این کالا از هم اکنون با قیمت 379 دلار امکان پذیر است که نسبت به رقم نهایی 716 دلاری تعیین شده برای آن (برای ست تبلت، قلم و قاب) تخفیفی 47 درصدی را شامل می گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.