قم- مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ثابت شده غربی‌ها چیزی جز زبان قدرت نمی‌فهمند، گفت: زبان آمریکا بر مبنای قلدری، زور و عهدشکنی است و نمی‌توان با آن‌ها با زبان عهدنامه و قانون صحبت کرد.

غربی‌ها همه چیز را زیر پا می‌گذارند و جز زبان قدرت نمی‌فهمند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اقدام آمریکا در تمدید تحریم ایران اظهار داشت: پرده‌ها بالا رفته و ثابت شده غربی‌ها چیزی جز زبان قدرت نمی‌فهمند زبان قانون حقوق بین‌الملل و مراکز جهانی را نمی‌فهمند.

وی ادامه داد: در گذشته حدود ۷۰ سال پیش عده‌ای در باغ سبز تمدن غرب را دیدند و گفتند غربی‌ها راه پیغمبران را طی می‌کنند حقوق بشر، دفاع از مظلوم، محیط‌زیست، حق حیوانات همه مصادیقی است که نشان دهنده راه درست غربی‌ها است، اما امروز می‌بینیم همه آن قوانین و مصوبات خط قرمزی دارد و آن این است که با منافع نامشروع آن‌ها برخورد نکند در غیر این صورت همه چیز را زیر پا می‌گذارند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدام انگلیس در فروش ۲ میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی داده در حالی که می‌داند عربستان این سلاح‌ها را در یمن استفاده می‌کند عنوان کرد: وقتی پای منافع به میان می‌آید خط قرمز آن‌ها است، دموکراسی شعار غربی‌ها است اما چون منافع آن‌ها در سوریه با دموکراسی هماهنگ نیست خط قرمز است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه قوانین و مراکز حقوق بشر غربی در برابر منافع نامشروع آن‌ها رنگ می‌بازد خاطرنشان کرد: در چنین دنیایی با زبان قانون، عهدنامه و برجام حرف زدیم آن را زیر پا گذاشتند، در همه دنیا وقتی تعهدی داده می‌شود با رفتن دولت‌ها نباید تغییر کند اما آمریکا چنین تفکری دارد و در چنین دنیایی جز با زبان قدرت نمی‌توان صحبت کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: آمریکا در برابر تمدید دوباره تحریم ایران  این توجیه را می‌آورد که این تحریم‌ها جدید نیست بلکه تمدید قبل تحریم قبلی است زبان آمریکا بر مبنای قلدری، زور و عهدشکنی است و نمی‌توان با آن‌ها با زبان عهدنامه و قانون صحبت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.