​ایلام - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: شرکت پتروسامان زاگرس با مشارکت یک بانک چینی در پتروشیمی مهران ۴۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند.

۴۱ هزار میلیارد ریال در پتروشیمی مهران سرمایه گذاری می شود

به گزارش قدس آنلاین، حیدر نعمتی روز چهارشنبه با بیان اینکه توسط وزارت نفت در خصوص فاینانس طرح، تمدید و تغییر خوراک پتروشیمی مهران موافقت لازم صورت گرفته است، اظهار داشت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده، امیدواریم که احداث این مجموعه مهم صنعتی هر چه سریعتر اجرایی گردد.

وی با اشاره به اینکه مجوز ایجاد مجتمع پتروشیمی مهران در دی ماه سال گذشته به نام شرکت پتروسامان زاگرس صادر شد، افزود: سرمایه مورد نیاز این طرح بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده که با توجه به تفاهم نامه منعقده، یک بانک صنعتی و تجاری چینی( آی. سی. بی. سی ) با سهم ۸۵ درصدی در این طرح مشارکت خواهد داشت.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام با بیان اینکه اجرای این طرح از لحاظ زیست محیطی مورد تأیید محیط زیست استان قرار گرفته و منتظر تأیید نهایی از سوی سازمان محیط زیست است، بیان داشت: ۱۵ درصد مابقی سهم اجرایی این طرح را سهامداران شرکت پتروسامان زاگرس تأمین خواهند کرد.

حیدر نعمتی با اشاره به اینکه به منظور راه اندازی طرح، با بانک چینی موافقت نامه در قالب تمایل نامه به امضاء رسیده و مجوز صادر شده است، یادآور شد: مجتمع پتروشیمی مهران با هدف تبدیل گاز به پلی پروپیلن که یک ترموپلاست است و از پلیمریزاسیون بدست می آید و به منظور تولید پنج فرآورده جانبی دیگر شامل بنزین، اکریلونیتریل، اسید اکریلیک، اکسید پروپیلن، الکل دوایتل هگزانول احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده از منابع عظیم گاز استان ایلام از اهم اهداف ایجاد این مجتمع صنعتی است، خاطرنشان ساخت: از دیگر اهداف اصلی احداث این طرح، تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل و ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام با اشاره به اینکه در صورت راه اندازی مجتمع پتروشیمی مهران، زمینه اشتغال برای بیش از یک ‌هزار نفر از افراد جویای کار و نیروهای فنی و تخصصی، فراهم می شود، تصریح کرد:  با احداث این مجتمع، زنجیره تولید پتروشیمی استان ایلام تکمیل و بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

حیدر نعمتی با بیان اینکه همه مدیران و دستگاه های اجرایی استان با تمام وجود از ایجاد طرح ها و پروژه های کارشناسی شده و اشتغال آفرین حمایت می کنند، تأکید کرد: در استان ایلام زمینه های زیادی برای امر سرمایه گذاری فراهم است و امیدواریم که با ورود سرمایه گذاران، شاهد توسعه و پیشرفت این استان در همه بخش ها باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.